;
“این تجربه اگر چه ساده به نظر میآید”
اما توانست دوستیهایی با ارزش برایم بیافریند و آموختنهای بسیار برایم بهمراه داشته باشد.
تجربه از زمانی شکل گرفت که تقدیر بهمراه رفاقتی کمیاب، دستم را در دست استادی پاکدل، بزرگوار و توانا نهاد تا بتوانم نگاهی نو به هنر خوشنویسی داشته باشم.
این مجموعه که در آن خوشنویسی را با ترکیب بندی مدرن و آبستره آمیختهام، با اینکه دارای چرخش و فضاسازی متفاوت است اما سعی بر آن داشتهام که به مقررات و اصول سنتی نیز پایبند و مقید باشم.
آنچه را نظارهگر هستید، حاصل تلاش من در محضر جناب استاد بهزاد بزرگی میباشد.
و خوشحالم که در این راه از بنمایه خطشریف”معلی” [با مبدع گرانقدری بهنام استاد حمید عجمی] و آموزش در محضر پربار استاد عزیزم جناب آقای محسن ابراهیمی بهره فراوان بردهام.
نمایشگاه آثار خوشنویسی نقاشیخط "تجربه" روز جمعه سیزدهم مردادماه در نگارخانه کاوه با نگاهی نو به خوشنویسی افتتاح شد.
در این نمایشگاه که آثاری از هنرمند جوان "ابراهیم وفایی" به نمایش گذاشته شده است، خوشنویسی را با ترکیب بندی مدرن نظاره می کنید که در ان با نگاهی نو وارد کهکشانی از خط و ترکیب آبستره می شویم، که نه تنها چرخش و کمپوزیسیونی خلاقانه را به ما نشان میدهد بلکه هنرمند سعی نموده به اصول و مقررات سنتی نیز پایبند و مقید باشد.
این نمایشگاه تا هجدهم مردادماه در نگارخانه کاوه واقع در خیابان ظفر، فرید افشار، پروین، کوچه تایباد پلاک ۲۶ برگزار میباشد.
خلق هر اثر هنری بازتاب احساسات و ادراکات انسان هنرمند از محیط پیرامون او و زمینههای مورد علاقهاش میباشد.
امیل زولا میگوید: “هنر عبارتست ازطبیعت که از خلال مزاج با روحیه شخص دیده میشود.”
فراگیری دانش بصری و مبانی هنرهای تجسمی به طریق سنتی و کلاسیک در جای خود مفید و ضروری است. هیچ هنرمندی نمیتواند توانایی لازم را بدست آورد مگر آنکه مقدمتاً آنچه را پیش از او انجام شده است تجربه نموده و رسوم و قواعد سنتهای حرفه خود را فرا گرفته باشد. در این شرایط فرد علاقهمند باید مراحل سخت اولیه را پشت سر گذارد و نظرات شخصی استاد را تجربه کند. بدین صورت علاوه بر تواناییهای فنی، خصوصیان روحی استاد با شاگرد پیوند میخورد و عالم عینی و ذهنی جدید بوجود میآید که نتایج تازه ای به بار خواهد آورد.
در آثار هنرمند جوان ابراهیم وفایی ترکیب بندی مدرنی را نظاره گر هستید که در آن با نگاهی نو وارد کهکشانی از خط و ترکیب بندی آبستره می شویم که نه تنها چرخش و کمپوزیسیونی خلاقانه را به ما نشان میدهد بلکه هنرمند سعی نموده به اصول و مقررات سنتی نیز پایبند باشد.
"بهزاد بزرگی"