;
حمد مستشاری در بخشی از بیانیه ای که در مورد نمایشگاه محمد رضا برزگر نوشته آورده است:
بدون مقدمه ، نقاشی های محمدرضا برزگر ، ما را در متن یک رخداد قرار می دهد . بدور از آرمان گرایی و یا بیان صرف احساس ( عواطف شخصی ) . چالش گر و اضطراب آور .همزیستی عناصر ناهمگون و متناقض در آثار ( عروسک ها ، حشرات ، مقرنس ها ، اسکلت ها ، خطوط کوفی و لاتین و ... ) ، با سمت دهی نظام زیباشناختی مخاطب ، آنرا در موقعیتی موازی و همسو با نقاش قرار می دهد . در این بین تسلط بسیار خوب ، بر مواد و مصالح کار و شناخت چند وجهی نقاش از تحولات هنر معاصر ، توفیق او را در بیان بی پروا و جسورانه ، دو چندان می کند .
در هیاهوی بی رحمانه ی پرسوناژها ، کادر های مینیاتوری ! پارادوکسی غریب را منجر می شود ! نقاش نگران همه چیز است ! سرگشته و متحیر ( همچون جهانی که « فرانچسکو گویا » در مجموعه ی کاپریس ها و فجایع جنگ ، خلق می کند ) ، ضد و نقیض ها را در هم فرو می برد !