راهکار موزه‌های ایتالیا برای سنجش جاذبه‌ی آثار هنری

راهکار موزه‌های ایتالیا برای سنجش جاذبه‌ی آثار هنری

دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰

 سیستم جدیدی با عنوان ShareArt  توسط آژانس تحقیق و توسعه‌‌ی ایتالیا ابداع  شد که می تواند با استفاده از دوربین های ENEA در مجاورت آثار هنری، مدت زمان خیره شدن و نزدیک بودن بازدیدکننده به یک اثر و میزان جاذبه‌ی آن را اندازه گیری می‌کند.  

در حال حاضر به‌ لطف فناوری محققان اطلاعات شگفت‌انگیزی در مورد چگونگی تعامل مخاطب با آثار هنری کسب کرده و دریافتند که  مدت زمان مشاهده‌ی عمده‌ی آثار هنری به‌طور متوسط فقط چهار تا پنج ثانیه طول می‌کشد و موارد نادری بیش از ۱۵  ثانیه منجر‌ به جلب توجه بازدیدکنندگان می شوند. همچنین اگر محدودیت‌های استفاده از ماسک برداشته شود، این سیستم می تواند با حفظ حریم شخصی مشاهده‌کنندگان، واکنش‌ چهره و رفتار آنها را هنگام خیره شدن به هر اثر ردیابی کند.

ShareArt جدیدترین نمونه‌ی ترکیب هنر و فناوری است.استفاده‌ی گسترده‌ از این سیستم پس از یک رکود طولانی، به افزایش بازدیدکنندگان گالری‌ها و موزه‌ها کمک ‌می‌کند و در نهایت در نورپردازی و چیدمان نقاشی‌ و مجسمه‌ها کنار یکدیگر تاثیر مطلوبی می‌گذارد.   

 


منبع خبر: engadget 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد