داوینچی، ونگوگ و مونه در دنیای بلاکچین‌ها

داوینچی، ونگوگ و مونه در دنیای بلاکچین‌ها

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

هفته‌ی اول مهر موزه‌ی آرمیتاژ روسیه، برای اولین‌بار ان‌اف‌تی شاهکارهایی از داوینچی، ونگوگ و مونه را در بازار Binance NFT به مزایده ‌می‌گذارد.

مدونا لیتا اثر لئوناردو‌ داوینچی، جودیت اثر جورجونه، یاس بنفش اثر ونسان ونگوگ، ترکیب بندی شماره ۶ اثر کاندینسکی و گوشه‌ی باغ مونتراگون اثر کلود مونه، شاهکار‌هایی هستند که از هرکدام دو نسخه ان‌اف‌تی ایجاد می‌شود. یکی از این نسخه‌ها به فروش می‌رسد و نسخه دوم در موزه با عنوان: « توکن‌های شما در آرمیتاژ نگه‌داری می‌شود» ذخیره می‌شود.

Vincent van Gogh, Lilac Bush (1889)
Vincent van Gogh, Lilac Bush (1889)

هر نسخه از NFT‌ها جهت اطمینان از محدودیت تیراژ و خلق اثری منحصربه‌فرد، توسط میخائیل پیوتروفسکی، مدیر ارشد موزه آرمیتاژ امضا و تاریخ نگاری می‌شود. در این راستا موزه موفق شد موانع قانونی روسیه مبنی بر ممنوعیت استفاده ازدارایی‌های دیجیتال به عنوان پول رایج را هم برطرف کند.

مدیر کل موزه‌ی آرمیتاژ در بیانیه ای در تاریخ ۴ مرداد اعلام کرد که ان‌اف‌تی‌ شکل جدیدی از رابطه‌ی مردم با هنر است و نوعی دموکراسی ایجاد می‌کند. در عین حال که امکان بیشتری برای دسترسی به کالاهای لوکس فراهم می‌کند، انحصاری و استثنایی است. موزه‌ی آرمیتاژ مصمم است با توسعه‌ی برنامه‌اش جهت ایجاد و فروش ان‌اف‌تی، با بازارهای بین‌المللی ادغام شوند.

منبع خبر: The Art Newspaper

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد