شیرازه‌ هوشیاری در ۳۰امین سالگرد موزه‌ی هنرهای مدرن ایرلند

شیرازه‌ هوشیاری در ۳۰امین سالگرد موزه‌ی هنرهای مدرن ایرلند

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

موزه‌ی هنرهای مدرن ایرلند (IMMA) به مناسبت ۳۰امین سالگرد تأسیس خود برنامه‌ای را با نام The Narrow Gate of the Here-and-Now ترتیب داده است و تصمیم‌ دارد در ذیل آن نمایشگاه‌های مفصلی برگزار کند.

این نمایشگاه‌ها در ۴ بخش مختلف از ۸ مرداد آغاز و تا اوایل آذر ادامه خواهند داشت. تمام بخش‌ها قصد دارند واکنش‌های ۳۰ سال اخیر جامعه‌ی ایرلند به فرآیند جهانی‌شدن را نشان دهند.

بخش اول با نام Queer Embodiment به‌تازگی در تاریخ ۸ مرداد افتتاح شده است و تلاش می‌کند وضعیت ایرلند در مقوله‌های فمنیست، نگاه برابر در ازدواج و همجنسگرایی را بازتاب دهد. این بخش همچنین می‌خواهد مصائب هنرمندان مهاجر را پوشش دهد. در همین بخش آثاری از شیرازه هوشیاری نیز به نمایش در خواهد آمد.

بخش دوم بر روی تغییرات زیست محیطی و تأثیرات فعالیت‌های انسانی بر زمین تمرکز می‌کند. این بخش The Anthropocene نام دارد و تاریخ افتتاحیه‌ی آن ۲ مهر است.

بخش سوم Social Fabric نام دارد و می‌خواهد نشان دهد که چگونه هنرمندان منسوجات پارچه‌ای را به ابزاری برای کنش اجتماعی و بیان صدای اجتماع تبدیل کرده‌اند. این بخش از ۱۴ آبان افتتاح می‌شود.

بخش چهارم با نام Protest and Conflict، همان‌طور که از نامش برمی‌آید درباره‌ی آثاری است که اعتراضات و مقاومت‌های هنرمندان را نمایش‌می‌دهد. همچنین در این بخش به فضای دیجیتال و نقش آن در انتشار اطلاعات درست و غلط می‌پردازد. افتتاح این بخش در تاریخ ۲۸ آبان است.

منبع خبر:e-flux

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد