رشد دور از انتظار ان‌اف‌تی‌ها در فصل دوم سال ۲۰۲۱

رشد دور از انتظار ان‌اف‌تی‌ها در فصل دوم سال ۲۰۲۱

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

در اواخر فروردین، Bitcoin با ارزش ۶۳.۵ هزار دلار به اوج قیمت خود رسید، اما از آن زمان تا‌ کنون ارزش آن بیش از پنجاه درصد کاهش یافته‌ است.انتظار می‌رفت با افول قیمت بیت کوین، بازار ان‌اف‌تی نیز، کساد شود. اما این پدیده در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، با فروش ۶۹میلیون دلار در کریستیز رکورد خود را شکست. طبق گزارشات Dapp سرعت رشد ‌ان‌اف‌تی درادامه‌ی سه ماه دوم سال نیز، نه تنها ثابت نمانده، بلکه افزایش هم داشته است.

در همین حال، پلتفرم فروش OpenSea که در حال حاضر ۱.۵ میلیارد دلار ارزش دارد، به تازگی موفق به جذب سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری از یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در سلیکون‌ولی شده است. این پلتفرم، تنها در ماه گذشته ۱۶۰ میلیون دلار فروش داشت.

آیا هنر باعث بقای ان‌اف‌تی می‌شود؟الزاما خیر. امروزه ان‌‌اف‌تی‌ها به‌عنوان یک کلید اختصاصی برای دسترسی به  بازی‌ها و تجربیات عمل‌ می‌کنند.  طبق پیش‌بینی کارشناسان ما‌حصل این اتفاق، اوج ارزش ان‌اف‌تی خواهد بود. به عنوان مثال، بازی Axie Infinity، فقط در هفته‌ی گذشته ۳۰ میلیون دلار از ان‌اف‌تی درآمد داشته است.

این گزارشات بدان معنا نیست که مجموعه‌های‌ مرسوم، دیگر عملکرد سابق را ندارند. هنوز برخی از نادرترین کریپتو پانک‌ها در بازار آزاد‌ میلیون‌ها دلار معامله‌ می‌شوند. اما قدرت فروش ان‌اف‌تی خارج از این زنجیره (به صورت Off-chain) بیشتر است. برای مثال (CryptoPunk 7523 (۲۰۱۷ در حراج تیرماه‌ خانه‌ی ساتیبز به‌ قیمت ۱۱.۸ میلیون دلار فروخته‌ شد. دنیای هنر امیدوار است، بخت فروش ان‌اف‌تی‌های هنری در خانه‌های حراج و گالری‌ها بهتر از بازار ان‌اف‌تی باشد.

منبع خبر: artnews

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد