دروغ‌های زیبای علی بنی‌صدر در فلورانس

دروغ‌های زیبای علی بنی‌صدر در فلورانس

سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰

پروژه‌ی Museo Novecento OFF رویدادی در دنیای هنرهای معاصر بین‌المللی است که خارج از فضاهای موزه ارائه می شود. نمایشگاه انفرادی علی بنی‌صدر با نام «دروغ‌های زیبا» بخشی از این رویداد بزرگ است. برای اولین‌بار است که آثار هنری بنی‌صدر در ‌یک موزه‌ی دولتی ایتالیایی در شهر فلورانس با هدف ارتباط با هنر و تاریخ مهد رنسانس، ارائه شده است. این نمایشگاه ۲۰ مرداد آغاز شد و تا هفت شهریور ماه در دو بنای تاریخی نمادین در ایتالیا (Palazzo Vecchio و Museo Stefano Bardini) ادامه خواهد داشت. 

موزه‌ی باردینی جایی است که ‌در آن از نقاشی‌های دوران رنسانس و قرون وسطی به همراه فرش‌های ایرانی، سلاح و مرمر  نگهداری ‌می‌شود. هنرمند ۲۰ نقاشی در ارتباط با  همه‌ی این عناصر و رنگ آبی نمادین معماری موزه ارائه داده است. او همچنین به مناسبت بزرگداشت هفتصدمین سال‌مرگ دانته، مجموعه بوم‌های سه‌گانه‌ای با الهام از دوزخ (بخشی از کمدی الهی) در پالازو وِکیو به نمایش گذاشته است.

عنوان این نمایشگاه از یکی از آثار نقاش و مجسمه‌ساز معروف ایتالیا دوناتلو اقتباس شده است و همچنین دانته از این عبارت به‌هنگام توصیف کلی ادبیات تمثیلی از جمله اشعار خودش استفاده کرد. بازنمایی همه‌گیر همراه با تعداد بیشمار شخصیت‌ها و رویدادها در آثار بنی‌صدر، یادآور ساختار تمثیلی کمدی الهی دانته است. نمایشگاه دروغ‌های زیبا ریشه در یک سنت هزارساله دارد و مناسب‌ترین عنوان برای تعریف هنر علی بنی‌صدر در این نمایشگاه است.

منبع خبر: Juliet Art Magazine

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد