تلنگری برای تغییر دنیا با مشارکت هدا افشار

تلنگری برای تغییر دنیا با مشارکت هدا افشار

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

«ما جهان را تغییر می‌دهیم» نام نمایش جدیدی در گالری ملی ویکتوریا با محوریت تأثیرات مثبت هنر و طراحی بر تغییرات اجتماعی مثبت و با تمرکز ویژه بر جامعه‌ی مدرن استرالیا است. این نمایشگاه شامل بیش از ۶۰ اثر از هنرمندان معاصر استرالیایی و بین‌المللی است که در چهار بخش با عناوین: محیط زیست، کنش‌گری، روزمره و آینده با محوریت موضوعاتی چون بحران اقلیمی، فقر، نژادپرستی و هویت فرهنگی تفکیک شده‌اند. 
یکی از آثار اصلی این نمایش فیلم (۲۰۱۸) Remain ساخته‌ی هدا افشار عکاس ایرانی است که عمق شرایط غیرانسانی اعمال‌شده بر پناهندگانی که از طریق دریا به استرالیا مهاجرت می‌کنند را نشان می‌دهد. 
در قسمت دیگر، بن کوئیلیتی با نقاشی‌های بزرگ انتزاعی اهمیت بعضی از مکان‌ها را برای بومیان استرالیا بررسی می‌کند و با روایت قصه‌های آنها به تاریخچه‌ی حقیقی مردمی که توسط دولت تحریم شده‌اند، می‌پردازد.
کوئیلیتی و پسرش در طول پیاده‌روی در ارتفاعات نیو ساوت ولز دریافتند که چاه‌های آب منطقه برای هزاران سال مرکز مشترک مردم گونداگارا و همینطور به مدت ۱۵۰ سال محل تجمع بومیان استرالیا بوده است و با دانستن این نکته، ایده‌هایش را برای به تصویر‌کشیدن نژادپرستی ساختاری و نفی هویت افراد بومی اجرا کرد.
 پیتر درو در مجموعه پوستر‌های خیابانی‌اش تصاویری از استرالیایی‌ها را با ریشه‌های متنوع از آرشیو ملی تهیه و بازسازی کرد. او آنها را با علامت عامیانه‌ی Aussie در حروف بزرگ برجسته کرد تا تنوع جوامع استرالیا را نشان دهد. 

این نمایشگاه تا ۲۸ شهریور در NGV  جهت بازدید برقرار است.

منبع خبر: Aesthetica Magazine

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد