هدا افشار منتخب مردمی جایزه‌ی هنری رمزی ۲۰۲۱

هدا افشار منتخب مردمی جایزه‌ی هنری رمزی ۲۰۲۱

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

هدا افشار هنرمند ایرانی‌تبار ساکن ملبورن به انتخاب مخاطبان از بین ۲۴ هنرمند فینالیست، برنده‌‌ی امسال جایزه‌ی ۱۵ هزار دلاری رمزی برای مجموعه‌ای با نام Agonistes شد. افشار در اثر برنده‌ی خود با عکاسی از نیم تنه‌‌های سه‌بعدی شبیه به آثار دوران کلاسیک، افرادی را که چالش‌های درونی را بیان و نتیجه‌ی آن را تحمل کرده‌اند، تبدیل به قهرمان می‌کند. او به موضوعاتی از قبیل افشاگری‌هایی در امور مربوط به ارتش، سرویس‌های اطلاعاتی، بازداشت مهاجران، بازداشت جوانان یا مراقبت از سالمندان و معلولین. افشار در ادامه بیان کرد دریافت این جایزه یکی از نقاط عطف زندگی حرفه‌ای‌ اوست اما بیشتر از آن گواهی بر قدرت هنر برای مشارکت مردم در مسائل ضروری است. در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتواند به بهبود آزادی بیان در جوامع بشری کمک کند.

Agonistes نه‌تنها به عنوان برنده‌ی برگزیده‌ی مردم انتخاب شد بلکه به لطف مجموعه‌داران معاصر سه عکس از این مجموعه به کلکسیون AGSA راه خواهد یافت.

AGSA یک گروه بشردوستانه است که به رشد مجموعه‌های هنر معاصر اختصاص داده شده است. رانا دِوِنپورت مدیر این مجموعه در بیانیه‌ای افزود: «برنده‌شدن جایزه به انتخاب مخاطب دستاوردی تحسین‌برانگیز برای هنرمند است و نشان‌دهنده‌ی میزان تفکر و تعامل بازدیدکنندگان ماست. از ارتباط مخاطبین با آثار احساسات‌برانگیز افشار بسیار خرسند هستیم».
پیش از این گزارش کاملی از حضور هدی افشار در این رقابت و نمایش آثار او در سایت گالری‌اینفو ارائه شد. جهت بازدید از آثار و مطاالعه‌ی بیشتر صفحه را بالا بکشید. 

منبع خبر: artdaily

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد