گزارش تصویری نمایشگاه در چرخش در گالری ساعتچی

گزارش تصویری نمایشگاه در چرخش در گالری ساعتچی

یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

عنوان: در چرخش
گالری ساعتچی
هنرمند: ایزابل پلاس هلن
تاریخ برگزاری: ۲۲ مرداد تا ۱۴ شهریور

____
«در چرخش» مجموعه‌ای از‌ نقاشی‌هایِ تونال تیم دونفره‌ی طراحی، ایزابل پلاس هلن، است که با استفاده از دستگاهی سرهم‌بندی‌شده از مواد صنعتی خلق شده‌‌اند و در گالری ساعتچی به نمایش گذاشته شده است. 
این مجموعه‌ با دایره‌های ناقص و ابزارهایی که در خلق‌شان به کار رفته‌اند، فضایِ مابینِ تولید انبوه و آفرینشِ آثار هنریِ منحصر‌به‌فرد را واکاوی می‌کند و در انجام این کار مناسبات ما با ماشین‌ها را به پرسش می‌کشد. 
فرآیندها و سازوکارهایی که در معرض دید قرار می‌گیرند، به اندازه‌یِ نقاشی‌های نهایی بخشی از پروژه به شمار می‌آیند. سرهم‌بندی و فعال‌سازی این ماشین‌های محقر، زمانی که دستگاه‌ها به راه می‌افتند، به قوانین فیزیک واگذار شده‌اند. با‌اینکه قلم‌موهای [تعبیه‌شده] بر بازوهای این دستگاه‌ها را می‌توان به‌سان افزونه یا آویزه‌یِ خود هنرمندان دید، هنگامی که ماشین‌ها به کار می‌افتند و هنرمندانْ تمام کنترلِ کار را به این سازوکارها واگذار می‌کنند، آن‌ها هم مانند ما ناظر اجرا و برون‌داد کار می‌شوند.
هر نقاشی از هزاران حلقه‌ی هم‌مرکزِ کوچکی تشکیل شده است که از رنگ و ضخامتِ متفاوتی برخوردارند. این دایره‌ها محاط و از‌پیش‌‌طراحی‌شده‌اند و در‌عین‌حال، قدرت خود را به میانجیِ تغییرات کوچک و از طریق درون‌دادهای انسانی، نظیر افزودن رنگ به قلم‌موها، اِعمال می‌کند. 
‌شالوده‌ی این اثر را حس دوگانگی (ثَنَویت) متضادی تشکیل می‌دهد. هم‌زمان مطلوبیت و بی‌فایدگی؛ نظم و آشوب؛ یکنواختی و تنوع؛ و جزئیات و کلیات در آن وجود دارند. این سفر و مجموعِ بخش‌های آن، یعنی دگردیسی از موادی خام و اوراق‌شده به زایش دایره‌هایی رنگی و یکپارچه، شگفت‌انگیز و گستاخانه امیدوارکننده است.
ایزابل پلاس هلن استودیویی خلاق متعلق به دو هنرمند ساکن لندن، ایزابل گیبسون و هلن چِسنِر، است. این دو هنرمند زمانی که در کالجِ هنرِ چلسی مشغول به تحصیل بودند، با یک‌دیگر آشنا شدند و در قالبِ پروژه‌هایی که علاقه‌ی مشترک‌شان به هنر سینِتیک و فرآیندهای طراحیِ آنالوگ را برجسته می‌کرد، همکاری خود را آغاز کردند. آن‌ها از سال ۲۰۱۲ به خاطر مجسمه‌های متحرک، چیدمان‌های مهندسی‌شده و تجربی‌شان که در تقاطعِ هنر و طراحی معلق‌اند، شهرتی به دست آورده‌اند.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد