نمایش آثار ناتمام ناصرالدین شاه و دیگر آثار او در تهران

نمایش آثار ناتمام ناصرالدین شاه و دیگر آثار او در تهران

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

۱۳ طراحی و نقاشی از ناصرالدین شاه در حوضخانه‌ی میراث جهانی گلستان تهران به نمایش آنلاین درآمده‌اند که برخی از این آثار برای نخستین‌بار به نمایش درآمده‌اند. اغلب آثار سیاه‌قلم و تعدادی رنگ روغن و آبرنگ هستند و موضوعات آن درباریان، زنان حرمسرا، شکار، طبیعت هستند. ناصرالدین شاه در حاشیه‌ی غالب آثار توضیحاتی از تاریخ و موقعیت جغرافیایی نگاشت. 
حسین‌پور، ناظر امور موزه‌های کاخ گلستان در توضیح این نمایش مجازی گفت که این بخشی از آثار به‌جامانده از ناصرالدین شاه است. از او آثار دیگری مانند مرقعات نقاشی، اشعار و یادگاری‌هایی از سفرهای خارجی او در مخازن این مجموعه قرار دارند که پس از کرونا تمام آثار به نمایش گذاشته خواهند شد. 
به گفته‌ی آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، ناصرالدین شاه از شاگردان میرزا حسن خان صنیع الملک غفاری بود. اسلوب نقاشی‌های او مشابه استاد او مبتنی بر طبیعت‌گرایی و ارائه‌ی جزئیات مناظر طبیعی بود. همچنین او نگاهی مدرن و متأثر از فرهنگ اروپایی داشته و تلاش می‌کرده تا آثارش را با نگارگری ایرانی پیوند دهد. 
نمایش مجازی «نقش‌های ناصری» را می‌توانید از صفحه‌ی اینستاگرام مجموعه‌ی میراث جهانی کاخ گلستان مشاهده کنید. 

منبع خبر: ایسنا

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد