نمایش آثار فینالیست‌های پروژه‌ی هنری «خور»

نمایش آثار فینالیست‌های پروژه‌ی هنری «خور»

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

گالری سرادی‌پور که آغازگر پروژه‌ی هنری «خور» است آثار ۳۰ نامزد نهاییِ دوره‌ی دوم را به نمایش گذاشته است. این نمایش آنلاین که از هشت شهریور آغاز شد تا هشت مهر ادامه خواهد داشت.
گالری سرادی‌پور پروژه‌ی هنری خور را با هدف شناسایی و حمایت از هنرمندان جوان ایرانی و نیز معرفی آنان به مخاطبان جهانی آغاز کرد. بنیان‌گذار گالری، حسن سرادی‌پور، خور را یک رویداد حیات‌بخش می‌داند که می‌تواند امید را به جامعه‌ی هنرهای تجسمی ایران وارد کند. سرادی‌پور در توضیح نام این رقابت هنری گفت: «من خور را استعاره‌ای از هنر خاورمیانه و به‌ویژه ایران می‌دانم. به این معنا که نمایانگر یک هویت خلاق، منحصر‌به‌فرد و حیاتی در جهان است؛ هم‌چنان که همواره ارزش‌ها و ویژگی‌ها را با فرهنگ و میراث سایر نقاط جهان مبادله می‌کند». 
آثار ارسال‌شده به دومین دوره‌ی این فراخوان ملی توسط هیئت بین‌المللی از متخصصان هنر خاورمیانه و هنر معاصر بررسی شد. حضور هنرمندان در این رقابت کاملاً رایگان بود. همچنین گالری سرادی‌پور از تمام کمیسیون فروش نمایشگاه صرف نظر کرده است تا گامی در جهت حمایت از هنرمندان منتخب باشد. 
اکنون در دومین سال این رقابت تعداد آثار ارسال‌شده ۴۰ درصد افزایش داشت و شرکت‌کنندگان عمدتاً در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند. هیئت داورانِ دومین سال رقابت متشکل از رکسانه زند، مکس پرسیل، مرتضی والی، لیلا ناظمیان و لی آن بیدل است. همزمان با پایان نمایش گروهی در تاریخ هشتم مهر هنرمند برگزیده از میان پنج نامزد نهایی اعلام خواهد شد. آثار چهار نامزد توسط گالری خریداری خواهد شد و برنده‌ی نهایی جایزه‌ی نقدی دریافت خواهد کرد. 

منبع خبر: artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد