نمایش آثار شیرین نشاط در مرکز هنری تاربل

نمایش آثار شیرین نشاط در مرکز هنری تاربل

یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰

آثار شیرین نشاط به همراه آثار هنرمندانی چون هانا بلَک، میکا کاردِناس، پیپیلوتی ریست، جاناینا شاپه و کری ویمز در مرکز هنری تاربل به نمایش درآمده است. آثار این هنرمندان در کنار یکدیگر مجموعه‌ای اعجاب‌انگیز، زیبا و گیرا را به وجود آورده‌ است. ویدئو-اینستالیشن‌های شیرین نشاط در فضای چند‌بعدی تاربل به نمایش درآمده است و دیدارکنندگان را به فضای گالری راهنمایی می‌کند. 
شیرین نشاط هنرمند ایرانی ساکن نیویورک است که دوگانگی فرهنگ اسلام و غرب، تابوهای جنسیتی، زندگی خصوصی و عمومی را در آثارش روایت می‌کند. اینستالیشن‌های او توسط دو صفحه پخش ارائه شده‌اند تا به‌خوبی مفهوم محدودیت‌های تحمیلی از سوی اسلام به بدن زنان را در دو قطعه‌ی مجزا اما مرتبط به تصویر کشد. در یکی از این قطعات، بیننده بدن زنان و مردانی را می‌بیند که مقابل چشم‌اندازهای سیاه‌وسفید ایرانی قرارگرفته‌اند. در قطعه‌ی دوم که آشفته نام دارد، بیننده با پشت‌صحنه‌ی دو اجرای متفاوت مواجه می‌شود. زمان‌بندی دو فیلم که رو‌به‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند، توسط هنر فیلم‌ساز و گروه بسیار هماهنگ است اما اثر به لطف نبوغ کیوریتور نمایش تاربل، مایک شوتز، در فضا جان می‌گیرد. حرکت در نمایشگاه بخشی از تجربه است چرا‌که مؤلفه‌هایی همچون جهت‌گیری بدن بیننده در اثر نشاط واکنش او را تعیین می‌کند. این نمایش تا ۱۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: smile  politely

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد