استودیوهای چاپ اروپا میزبان برنامه رزیدنسی یک‌ماهه برای ۳۰ هنرمند مهاجر

استودیوهای چاپ اروپا میزبان برنامه رزیدنسی یک‌ماهه برای ۳۰ هنرمند مهاجر

یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰

پنج استودیوی چاپ از سراسر اروپا با هدف یاری ۳۰ هنرمند در روایت تجربه‌ی مهاجرتشان برنامه‌ی رزیدنسی برگزار می‌کنند. این برنامه‌ی سه‌ساله که توسط مؤسسه‌ی چاپ ادینبورگ و با حمایت مالی کمیسیون اروپای خلاق برگزار خواهد شد، پاسخی به نمایش آثار محمد بررنگی در یورکشایر است. محمد بررنگی هنرمند ایرانی و دارنده‌ی مدال پارالمپیک ۲۰۱۷ است که از خانه‌ی هنر یورکشایر انگلستان حمایت دریافت کرد تا فعالیت هنری خود را توسعه دهد. او اکنون در حال آماده‌سازی یک نمایش انفرادی به نام «سرزمین عجایب» است و در سال ۲۰۲۲ در موسسه‌ی چاپ ادینبورگ به نمایش گذاشته خواهد شد.
در این برنامه به هر هنرمند اقامت یک‌ماهه پیشنهاد می‌شود تا در رسانه‌ی چاپی مورد علاقه‌ی خود آثاری خلق کنند و فعالیت‌ خود را گسترش دهد. موسسه‌ی چاپ ادینبورگ در پی آن است که فضای گفتمانی بین هنرمندان مقیم و مهاجر ایجاد کند که به میانجی آن هنرمندان در جامعه‌ای وسیع‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تأکید اصلی این برنامه بر بستر ارائه‌ی هنرمندان است تا آن‌ها را از حاشیه به متن برنامه‌های فرهنگی بیاورد. 
آخرین مهلت ثبت‌نام در این برنامه رزیدنسی ۲ آذر ماه است.

منبع: Artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد