بازگشت بیپل  به کریستیز پس از فروش ۶۹ میلیون دلاری

بازگشت بیپل به کریستیز پس از فروش ۶۹ میلیون دلاری

یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰

مایک وینکلمن که با نام بیپل نیز شناخته می‌شود، با فروش اثر «هر روز: پنج‌هزار روز اول» در کریستیز  با قیمت ۶۹ میلیون دلار به یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان زنده‌ی دنیا تبدیل شد و این تب‌وتابی در دنیای ان‌اف‌تی ایجاد کرد. حضور دوباره‌ی بیپل در حراج کریستیز با یک مجسمه خواهد بود. این مجسمه که «آدم اول» نام دارد و ارزش تخمینی آن ۱۵ میلیون دلار است در حراج قرن بیست‌و‌یکم در تاریخ ۱۸ آبان به فروش خواهد رسید. «آدم اول» یک سازه جعبه مانند با صفحه LED است که در آن یک ویدئو از فضانوردی که در یک فضای دیستوپیایی قدم می‌زند، پخش می‌شود. ساختار ویدئو طوری طراحی شده که با چرخش مجسمه در یک فضای سه‌بعدی حرکت کند. 
نوا دیویس سرپرست بخش فروش دیجیتالی کریستیز اظهار کرد: «نسخه‌ی ان‌اف‌تی این اثر به‌نحوی طراحی و کدگذاری شده است که مایک بتواند آن را از راه دور تغییر دهد، او می‌تواند آن را متوقف کند یا از بین ببرد. به‌هرحال خریدار باید با این تغییرات موافق باشد زیرا تضمینی وجود ندارد که وینکلمن از این فرصت استفاده نکند و مخاطب را با کار جدید غافلگیر نکند». ویکلمن در بیانیه‌ای گفت از اینکه با استفاده از ترکیب توان و ظرفیت آثار فیزیکی و دیجیتالی دست به خلق آثار می‌زند، لذت می‌برد. درحالی‌که یک اثر هنری سنتی محدود به زمان است و دیگر نمی‌توان در آن تغییر ایجاد کرد، آثار دیجیتالی فرصتی را در اختیار قرار می‌دهند که در یک گفتمان بلندمدت بتوان آثار هنری را به‌روز کرد.

منبع: artnews

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد