اقبال حراج کریستیز در حراج حضوری آثار پس از ۲۰ ماه

اقبال حراج کریستیز در حراج حضوری آثار پس از ۲۰ ماه

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

چکش حراج هنر قرن بیست‌و‌یکم با نقاشی‌ای از ژان میشل باسکیا در ابعاد یک بیلبورد به صدا درآمد و حراج دو‌هفته‌ای نیویورک که آزمونی در بازار هنر بود، آغاز شد. نخستین میزبانی مجموعه‌داران در مرکز راکفلر پس از ۲۰ ماه، فروش موفق را برای کریستیز رقم زد. کنون حراج ها به سرگرمی مخاطبان محلی و جهانی تبدیل شده‌اند. حضور گروه فیلم‌برداری و صفحه‌های نمایش بزرگ که پیشنهادات را از هنگ کنگ و لندن به نمایش می‌گذاشتند، این رویداد را به یک زمین بازی تماشایی تبدیل کرده بود.

طی این حراج ۴۰  قطعه به ارزش ۲۱۹.۳ میلیون دلار به فروش رسید. این حراج رکورد فروش آثار ده هنرمند را نیز در خود داشت. رکوردهای فروش این دوره متعلق به هنرمندان مطرحی چون پیتر دویگ با ۳۹.۹ میلیون دلار، باربارا کروگر ۱.۲ میلیون دلار و نیز استعدادهای جوان مانند هیلاری پسیس با ۸۷۰ هزار دلار و ایسی وود با حدود ۵۰۰ هزار دلار است. در این حراج سه اثر ان‌اف‌تی از جمله ویدئو-اینستالیشن متعلق به بیپل نیز به فروش گذاشته شد. حضور اثر «آدم اول» بیپل و فروش آن به قیمت ۲۸.۹ میلیون دلار، تقریباً دو برابر قیمت تخمینی آن یعنی ۱۵ میلیون، به خریداری آنلاین از سوییس از فروش‌های جالب توجه این حراج بود. برخلاف بسیاری از حراج‌ها اعتبار این اثر ان‌اف‌تی از بیپل توسط کریستیز ضمانت شده است. 

کریستیز برای فروش در این حراج زنده سخت تلاش کرد تا حامیانی برای ۸۰ درصد آثار که قیمت پایین‌تری داشتند، پیدا کند و تمام آثار را به فروش برساند.

Peter Doig, Swamped (1990), which sold for $39.9 million. Image courtesy of Christie’s

 

Beeple, HUMAN ONE (2021), sold for $28.985 million. Image courtesy of Christie’s

 

Jean-Michel Basquiat, The Guilt of Gold Teeth (1982), which sold for $40 million. Image courtesy of Christie’s

 

منبع: Artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد