نمایش آثار دهه ۶۰ ایران در گالری نیواد ابوظبی

نمایش آثار دهه ۶۰ ایران در گالری نیواد ابوظبی

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

این نمایش که از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱۴ آذر برگزار می‌شود، اولین نمایش حضوری این گالری پس از همه‌گیری است. در این نمایش آثار برخی از هنرمندان مشهور ایران، ترکیه و هند از جمله پرویز تناولی، فخرالنساء زید و م.ف. حسین ارائه می‌شوند. آثار این نمایش متعلق به ابی وید گری، مجموعه‌دار اهل آمریکای شمالی، است که دهه‌ی ۱۹۶۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ سفرهای متعددی به ایران، ترکیه و هند داشت تا آثار هنری مدرن را جمع‌آوری کند. مجموعه‌ی حاصل اکنون در گالری هنری گری در دانشگاه نیویورک نگهداری می‌شود. در این نمایش نشریات، نامه‌ها و عکس‌هایی از گری به دید درآمد که شخصیت عجیب گری را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چطور هنرمندان از میراث ملی خود استفاده می‌کنند و همزمان درگیر گفتمان‌های جهانی در موضوعات کلیدی مدرنیته هستند. پژوهش‌گران و کیوریتورهای این نمایش معیارهای هنر مدرن را فراتر از آمریکای شمالی و و اروپا معرفی می‌کنند.

کیوریتور ارشد و مدیر اجرایی گالری نیواد (NYUAD)، مایا آلیسون، گفت: «من از مجموعه‌ی گری الهام گرفتم. اینکه مجموعه‌داری معمولاً فعالیتی است که جنبه‌ی مالی دارد اما این نمایش برای من روشن کرد که یک مجموعه‌دار می‌تواند در حفظ، مطالعه و مستندسازی هنر نقشی مهم ایفا کند. مجموعه‌ی او دسترسی به آثار کمیاب این دوره و این کشورها را برای پژوهشگران و مخاطبان فراهم کرده است».

منبع: ZAWYA

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد