تأسیس دو موزه‌ی جدید در مجموعه سعدیات ابوظبی

تأسیس دو موزه‌ی جدید در مجموعه سعدیات ابوظبی

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

محمد خلیفه آل‌مبارک، رئیس دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی، در پیش‌نمایش ابوظبی‌آرت در ۲۶ آبان اعلام کرد که امارات دو موزه‌ی جدید علاوه بر گوگنهایم ابوظبی با طراحی فرانک گری و موزه‌ی ملی زَیِد با طراحی نورمن فاستر تأسیس می‌کند. هر دو موزه‌ تا سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهند شد. آل‌مبارک جزئیات بیشتری ارائه نداد اما تأیید کرد که این نهادها از قبل در فرایند ساخت بوده‌اند و با پروژه‌هایی که تادائو آندو و زاها حدید برای سعدیات طراحی کرده‌اند، متفاوت است. ابوظبی طی دو سال گذشته در قرنطینه بوده است و امارات در این تحولات آگاهانه و شفاف تصمیم گرفته است بر بخش فرهنگ‌و‌هنر بیش‌از‌پیش سرمایه‌گذاری کند و این سرمایه‌گذاری تنها محدود به معماری ساختمان نیست بلکه بر زیرساخت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌شود.

موزه‌های جدید به محوطه‌ی موزه لوور ابوظبی در جزیره‌ی سعدیات با طراحی ژان نوول می‌پیوندند. تأسیس موزه‌ها تاکنون سود خوبی برای امارات داشته‌اند. در‌هر‌حال منطقه آماده‌ی پذیرش این تغییرات است و امارات همچنان شهرت خود به‌عنوان یک خلافت مجلل و محافظه‌کار را حفظ می‌کند. آل‌مبارک از ایجاد بستر مناسب‌تر جهت میزبانی و حمایت از هنرمندان سخن گفت.

منبع: ARTFORUM

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد