حذف اثر بنکسی توسط مالک ساختمان؛ نگرانی محلی‌ها از فروش این اثر در بازار

حذف اثر بنکسی توسط مالک ساختمان؛ نگرانی محلی‌ها از فروش این اثر در بازار

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

مالک ساختمانی در لاوسافت، سافولک لندن که گرافیتی بنکسی از یک کودک با کلاه و بیل بر دیوار آن نقش بسته بود، این گرافیتی را از دیوار جدا کرد تا در حراج جولین کالیفرنیا آن را به حراج بگذارد. مطابق گزارش مترو مردم محلی از حذف این اثر خوشحال نیستند، گرافیتی بنکسی نقاشی سیاه‌وسفیدی از کودکی است که بیل کوچکی در دست دارد، در ابتدا تپه شنی‌ای با استفاده از سنگفرش نصب شده بود. اما با توجه به فروش اثر بنکسی در حراج ساتبیز لندن با قیمت ۲۵ میلیون دلار به نظر می‌رسد که این نقاشی دیواری به تنهایی از ساختمان باارزش‌تر است.

پیتر کنارد مدرس هنر سیاسی در کالج سلطنتی هنر لندن که با بنکسی همکاری داشته است، گفت: «این افراط‌های سرمایه‌داری است. اثری که برای مردم خلق شده است به خاطر کسب درآمد حذف شده، این غیر اخلاقی است همانطور که بسیاری از معاملات دنیای هنر غیر اخلاقی است، از بین بردن این اثر بر خلاف اخلاق کاری است که بنکسی انجام می‌دهد. حراج جولین اعلام کرده است این اثر چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار می‌ارزد. سود شخصی مالک ساختمان، ضرری بزرگ برای این شهر ساحلی محسوب می‌شود، اگرچه گرافیتی‌های دیگر این هنرمند در این شهر باقی است. اما این فرصت طلایی برای جذب هزاران گردشگر و کمک به اقتصاد محلی از دست رفت.

منبع: artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد