نمایش آثار محسن وزیری مقدم در کارخانه آرگو

نمایش آثار محسن وزیری مقدم در کارخانه آرگو

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

نمایش آثاری از محسن وزیری مقدم با کیوریتینگ هامون وزیری مقدم

بنیاد محسن وزیری مقدم با همکاری بنیاد پژمان: کارخانه آرگو، نمایشی با عنوان «محسن وزیری مقدم: پروژه‌های تحقق نیافته؛ مجسمه‌هایی پویا، کوچک تا بزرگ (۱۳۹۷-۱۳۴۷)» برگزار می‌کنند. این نمایش از تاریخ ۵ آذر تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و هر روزه از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۷ شب برای دیدارکنندگان برقرار است. 

کیوریتینگ این نمایش توسط هامون وزیری مقدم، مدیر بنیاد محسن وزیری مقدم، انجام شده است که سه سال پس از درگذشت هنرمند ارائه می‌شود. این نمایش بر مهم‌ترین دوره‌ی کارهای این هنرمند، مجسمه‌های تعاملی، تمرکز دارد؛ مجموعه مجسمه‌ها تنها یک‌بار در موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۸۳ و با عنوان «مرور آثار وزیری مقدم» ارائه شده‌اند. در این نمایش بیش از صد اثر شامل مجسمه‌ها، نقش‌برجسته‌ها، اتودها و یک اثر آلومینیومی از این دوره ارائه می‌شود، مجموعه طراحی‌های این نمایش برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید، در این نمایش دیدارکنندگان امکان تعامل با برخی آثار هنرمند را خواهند داشت. 

محسن وزیری مقدم (۱۳۰۳-۱۳۹۷) از هنرمندان نوگرای ایران است که دوره‌های کاری بسیار زیاد و متفاوتی را طی سال‌ها تجربه به دست آورد، رویکرد مدرنیستی و تعامل با مخاطب از آمیزه‌های اصلی آثار او به شمار می‌رود، از این میان آثار حجم وزیری مقدم به‌خصوص مجسمه‌های چوبی مفصلی از آثار هنری برجسته این هنرمند هستند که با کیفیت چشمگیر، مخاطب را به تعامل وا می‌دارد. وزیری مقدم درباره‌ی آثار تعاملی خود می‌گوید: «در اینجا مسئله این است که فرم از حالت ثابت خارج و تحمیل‌شده بیرون بیاید و تماشاگر بتواند هر‌لحظه فرم تازه‌ای به وجود بیاورد. در حقیقت خاصیت روانی خودش را در شکل‌دادن به این آثار آزمایش کند».

محسن وزیری مقدم در شهریور سال ۱۳۹۷ در شهر رم ایتالیا درگذشت. 

بنیاد محسن وزیری مقدم در سال ۱۳۹۶ به خواست هنرمند و پسرانش شکل گرفت و هدف آن برانگیختن علاقه‌ی عمومی گسترده و ایجاد بستری برای درک تازه از هنر وزیری مقدم و حفاظت از آثار او از طریق پروژه‌های آرشیوی و انتشارات است. این بنیاد ضمن انجام مداوم فعالیت‌های پژوهشی و حفاظتی آثار این هنرمند، به برپایی نمایش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌ی موسیقی و هنرهای تجسمی نیز می‌پردازد، همچنین این بنیاد دارای حق چاپ آثار هنری و متون محسن وزیری مقدم است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد