حضور غزاله آورزمانی در دوسالانه‌ هنر تورنتو

حضور غزاله آورزمانی در دوسالانه‌ هنر تورنتو

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

اسامی هنرمندان تأییدشده‌ی کانادایی و بین‌المللی دوره‌ی دوم دوسالانه‌ی هنر تورنتو اعلام شد. دوره‌ی دوم این دوسالانه که شامل ۲۳ کمیسیون جدید است در تاریخ ۶ فروردین تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در نُه فضای متفاوت شهر تورنتو برگزار می‌شود. تیم کیوریتورهای این رویداد با توجه به برنامه‌ریزی برای دو دوره‌ی این رویداد با تعدادی از هنرمندان حاضر در دوره‌ی اول (۲۰۱۹) در این دوره طی یک برنامه تعاملی بلندمدت همکاری می‌کنند: آیکوبو (ویلسون رودریگز)، جودی شیکاگو، شزاد داوود و لارنس ابوحمدان از‌جمله این هنرمندان هستند. 

غزاله آورزمانی (۱۳۵۹، تهران، ایران) هنرمند ایرانی ساکن کانادا و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی‌ارشد هنرهای زیبا از کالج مرکزی سنت مارتین لندن از هنرمندان دعوت‌شده به دوره‌ی دوم دوسالانه‌ی هنر تورنتو است.

در مجموع ۳۷ هنرمند بین‌المللی در این رویداد گرد هم می‌آیند تا تورنتو را در موقعیت یکی از شهرهای مهم با تنوع فرهنگی، الهام‌بخش و مؤثر در ایجاد گفتمان جهانی به عموم مردم معرفی می کند.

دوره‌ی اول این دوسالانه با عنوان «معضل خط ساحلی» روایت اکولوژی‌های متفاوت و در حال تغییر خط ساحلی دریاچه انتاریو را دنبال و روایتی از سیستم مقاومت در برابر فرهنگ استعماری صنعتی و تاریخ تنوع فرهنگی که در اطراف خط ساحلی را ارائه می‌کرد. در دوره‌ی دوم دوسالانه، «آنچه آب می‌داند، سرزمین به یاد می‌آورد»، شاخه‌های زیرزمینی آب که به دریاچه انتاریو هدایت می‌شود و دره‌هایی که جغرافیای شهر را تشکیل داده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. کیوریتورهای این رویداد با تمرکز بر ارتباطات متقابل به دنبال ایجاد روابط وسیع‌تر هستند و معتقدند انسان با دیگر موجودات زنده ارتباط عمیقی دارد. 

منبع: artdaily

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد