اولین نمایش ماریزیو کاتلان در چین

اولین نمایش ماریزیو کاتلان در چین

یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰

نخستین نمایش انفرادی این هنرمند ایتالیایی ۲۹ اثر از حدود سه دهه فعالیت حرفه‌ای او با موضوعات مرگ، آداب اجتماعی در تاریخ هنر و ماهیت و ارزش هنر در جامعه‌ی جهانی معاصر را ارائه می‌دهد. این نمایش با عنوان «ماریزیو کاتلان: قضاوت نهایی» از ۸ آذر افتتاح می شود و تا ۱ اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

کاتلان عنوان این نمایش بین‌المللی هنر معاصر خود را از نقاشی دیواری کلیسای سیستین وام گرفته است و مروری است بر آثار محرک، طنز و شیطنت‌آمیز این هنرمند، هرچند که معمولاً آثار هنری کاتلان شیوه‌های بیان خاصی دارند اما این نمایش در UCCA رویکردی جامع‌تر برای تأمل در بینش و فلسفه‌ی هنرمند ارائه می‌دهد. قضاوت نهایی توسط فرانچسکو بونامی کیوریت شده و لیو کایون، ادوارگوان شی یائو، آنا یانگ و ایوان لین نمایش را سازماندهی می‌کنند.

در فضای باز مرکز هنر معاصر UCCA آثار اینستالیشن، حجم و اجرا از دوران حرفه‌ای هنرمند از جمله «واژه نامه خانواده» (۱۹۸۹)، اثر شناخته‌شده‌ی «بیدی بیدو بیدی بو» (۱۹۹۶)، «قرن بیستم» (۱۹۹۷) و «کمدین» (۲۰۱۹) در کنار آثار تاکسیدرمی حیوانات و آثار خاص فضای باز این مرکز مانند مجسمه ژان سانگ (۲۰۲۱) و یک قطعه که براساس پیکر پیکاسو خلق شده، ارائه شده‌اند که باعث می‌شود دیدارکنندگان تضادهای جامعه‌ی معاصر، به‌چالش‌کشیدن فرهنگ و کلیشه‌های زادگاه او و جامعه‌‌ی جهانی امروز که کاتلان به‌دنبال ارائه آن است را مشاهده کنند. آثار دیگری نیز در این نمایش ارائه می‌شود که همزمان فرهنگ پاپ و تاریخ هنر ایتالیا را به تمسخر می گیرد.

ماریزیو کاتلان(۱۹۶۰، پادوآ، ایتالیا) یکی از محبوب‌ترین هنرمندان بحث‌برانگیز در صحنه هنر معاصر است، آثار او آزادانه با تلفیق دنیای واقعی افراد و اشیا و با عملیاتی آمیخته از استهزا، هنر و نهادهای هنری را هدف قرار می‌دهد. استفاده این آثار طنز در یک محتوای تفسیری  دیدارکنندگان را به تعاملی چالش‌برانگیز وادار می‌کند. فعالیت او از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز  شد، در سال ۱۹۹۳ در بینال ونیز شرکت کرد و غرفه خود را به یک شرکت تبلیغاتی اجاره داد. کاتلان اولین بار با نمایش مجسمه «ساعت نهم»، مجسمه مومی ژان پل دوم در کانت هال بازل که با یک شهاب سنگ برخورد کرده بود به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۶ او یک توالت ساخته شده از طلایی ۱۸ عیار با عنوان «آمریکا» را به مدت یک سال در موزه و در دسترس عموم قرار داد. کاتلان در سال ۲۰۱۹ با اثر «کمدین» موزی که به دیوار یکی از غرفه های آرت بازل چسبانده شده بود، و در سال ۲۰۲۱ با اثر"نابینا" که یادبودی از حملات ۱۱ سپتامبر بود، بار دیگر بحث جهانی درباره ماهیت ارزش هنر را برانگیخت.

منیع: UCCA

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد