فتوگرافیکا به بزرگ‌ترین موزه خصوصی دنیا تبدیل می‌شود

فتوگرافیکا به بزرگ‌ترین موزه خصوصی دنیا تبدیل می‌شود

یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰

فتوگرافیکا، موزه سوئد درزمینه‌ی هنر عکاسی، سه مرکز جدید به فهرست مراکز استکهلم، تالین و نیویورک اضافه می‌کند. سه مرکز دیگر این موزه در سال ۲۰۲۳ در میامی، برلین و شانگهای افتتاح خواهد شد. هدف این مؤسسه کسب درآمد از نمایش‌های همه‌جانبه، رستوران‌ها  و کافه‌های ‏سطح بالا است. اولین شعبه‌ی این موزه در سال ۲۰۱۰ در استکهلم افتتاح  شد و سپس در سال ۲۰۱۹ در نیویورک و تالین گسترش یافت.

لورام راث، مدیر اجرایی شرکت مادر فتوگرافیکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: « فتوگرافیکا در مفهوم همیشه به دنبال ایجاد محیطی پذیرا در هنر برای مخاطبان کنجکاو فرهنگ بوده است».

فتوگرافیکا با تمرکز بر کیوریتینگ نمایش‌های عکاسی و آثار هنری مبتنی بر فیلم ترکیبی از هنر معاصر که طیف وسیعی از مخاطبان را مورد هدف قرار می‌دهد، ارائه کند. نمایش‌های کنونی این موزه ارائه‌هایی از آثار اندی وارهول، نیک برانت و نمایش‌های موقتی است.

فضای فتوگرافیکا در برلین در ساختمان یک فروشگاه بزرگ یهودی که بعدها به یک فضای هنری چندوجهی تبدیل شد، پس از باز طراحی توسط هرزوگ و دی مارون بنا می‌شود. مرکز شانگهای در یک مجموعه انبار در نزدیکی ساحل شانگهای و پس از طراحی توسط نری و هو افتتاح می‌شود. مرکز میامی نیز در یک ساختمان صنعتی که توسط گروه راکول بازسازی می‌شود، در مجاورت موزه رابل راه‌اندازی خواهد شد. مارا رابل از مجموعه موزه رابل این اتفاق را پیروزی فوق‌العاده‌ای جهت گسترش ابعاد تنوع فرهنگی میامی خواند.

منبع: artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد