آثار هدا افشار در میان ده پروژه‌ی برجسته‌ی عکاسان زن

آثار هدا افشار در میان ده پروژه‌ی برجسته‌ی عکاسان زن

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

 لیست ده پروژه‌ی برجسته‌ی از عکاسان زن توسط «Another mag» در تاریخ ۲۲ آذر منتشر شده است که نام هدی افشار در این لیست به چشم می‌خورد. آیا نگاه شخصی زنان وجود دارد؟ به‌طور‌کلی اکثر زنان تمایل دارند دنیا را متفاوت از مردان ببینند، چه در زندگی چه در هنر. 

ماجراجویی احساس اولیه‌ای است که عکاسان را وادار می‌کند تا دوربین خود را بردارند و سفر کنند. این همان چیزی است که ماری تومانوا، عکاس چک، را واداشت تا به اپل سفر و از جت‌سوارانی که به استودیوهای موقت اطراف یورکشایر دعوت شده بودند، عکاسی کند. هدا افشار نیز همانند تومانوا به سفر می‌رود تا داستان خود را خلق کند. در تنگه‌ی هرمز در خلیج فارس این باور فراگیر وجود دارد که باد می‌تواند افراد را تسخیر کند و باعث بیماری آن‌ها شود. هدا افشار، عکاس ایرانی که مجذوب این باورها و پیوندهای آن با تجارت برده‌داری عرب است، تصمیم گرفت تا مردم، آیین‌ها و مناظر شگفت‌انگیز جزیره را به تصویر بکشد. او درباره‌ی کتاب «باد سخن بگو» که توسط MACK منتشر شده است می‌گوید: «نیمی از تصاویر ناشی از داستان‌های پشت‌پرده آن است».

منبع: mutualart

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد