گزارش تصویری نمایشگاه روح به رعشه می‌افتد در موزه‌ی لونگ

گزارش تصویری نمایشگاه روح به رعشه می‌افتد در موزه‌ی لونگ

یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰

عنوان: روح به رعشه می‌افتد
گالری: موزه‌ی لونگ، وست باند، شانگهای
هنرمند: شیوتا چیهارو
تاریخ برگزاری: ۲۷ آذر تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

ــــــــــــ

نمایش انفرادی «روح به رعشه می‌افتد» در گالری لونگ شانگهای در حال برگزاری است. آثار این نمایش انفرادی متعلق به شیوتا چیهارو هنرمند اینستالیشن و پرفورمنس است. این نمایش کامل‌ترین نمایش آثار چیهارو تاکنون است و تمامی آثار این هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

شیوتا چیهارو هنرمند معاصرِ ساکن لندن است که به استفاده از مفاهیم ناملموس در آثارش شهرت دارد. خاطرات، اضطراب، رویاها، سکوت و دیگر مفاهیم انتزاعی در آثار او همواره وجود دارد. آثار او معمولا از تجربیات شخصی او نشأت می‌گیرد و مفاهیم جهان‌شمولی چون هویت، مرزها و مسئله‌ی زیست بشر را به چالش می‌کشد و توجه بسیاری را به آثارش جذب کرده است. یکی از مجموعه‌‌ی چیدمان‌های بسیار مشهور و قابل‌تأمل او آثاری است که با نخ‌های قرمز و سیاه در فضای موزه در‌هم تنیده‌شده‌اند.

عنوان این نمایش، «روح به رعشه می‌افتد» که بزرگترین نمایش آثار چیهارو محسوب می‌شود بازگشتی است به امید صادقانه‌ی هنرمند به ارائه تجربیاتی ملموس که روح را به رعشه می‌اندازد و احساسات ناشناخته را بر می‌انگیزد. در این نمایش برای نخستین بار فرصتی ایجاد شده است تا شیوه‌ی تجربه‌ی هنری چیهارو در طی ۲۵ سال فعالیت به‌ نمایش گذاشته شود. آثار اینستالیشن بزرگ، آثار حجمی، آرشیو ویدیویی پرفورمنس، عکس‌ها، طراحی‌ها، اشیای مورد استفاده در هنر پرفورمنس و مواردی دیگر از آثار این هنرمند در این نمایش ارائه می‌شود. در این نمایش مثالِ ملموسِ مفهوم «حضور در غایب» است که چیهارو در تجربه‌ی حرفه‌ای خود بارها به آن پرداخته و دیدارکنندگان می‌توانند از طریق تماشای آن به نوعی ادراک شخصی از مفهومِ زیستن، سیرِ زندگی و کارکردهای روح دست پیدا کنند.

شیوتا معمولا از تجربیات شخصی خود الهام می‌گیرد و آن را به دغدغه‌های جهان‌شمولی چون زندگی، مرگ و روابط انسانی بسط می‌دهد. او با استفاده از اشیائی معمولی از زندگی روزمره مانند کفش، کلید، تخت‌خواب، صندلی و لباس، مفهوم خاطره و آگاهی را بازتعریف می‌کند و در مقیاس بزرگ‌تری از چیدمان نخی خود قرار می‌دهد. شیوتا «حضور در غیاب» را در اینستالیشن‌هایش کاوش می‌کند و به همراه آن عواطف ناملموسی را در آثار حجمی، طراحی‌ها، ویدیو‌های آثار پرفورمنس، عکس‌ها و بوم‌های نقاشی خود به نمایش می‌گذارد.

شیوتا چیهارو (۱۹۷۲، اوساکا، ژاپن) هنرمند اسکن برلین است که شهرتی جهانی دارد. آثار او تاکنون در بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های بین المللی به نمایش درآمده‌است. او در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ی هنرمند نوظهور ژاپنی را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان نماینده‌ی ژاپن در دوسالانه‌ی ونیز حضور داشت.
مترجم: امیر مصباحی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و موزه‌ی لونگ است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد