بنیاد وارهول: اعطای کمک هزینه‌های ۲۰۲۱

بنیاد وارهول: اعطای کمک هزینه‌های ۲۰۲۱

یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰

کمک‌های مالی این بنیاد در  پاییز ۲۰۲۱ که مجموع آن به ۴.۱ میلیون دلار می‌رسد، به موزه‌ها و سازمان‌های هنری در حمایت از برنامه‌های هنرهای تجسمی، نمایش‌ها و پژوهش‌های کیوریتوریال اعطا می‌شود. ۵۰ درصد این بودجه جهت پوشش هزینه‌های اداری در نظر گرفته شده است.

در میان دریافت‌کنندگان این کمک‌های مالی برای نخستین‌بار از مؤسسه‌هایی حمایت شده است که بر برنامه‌های نوآورانه، تعامل‌محور و منعطف تمرکز دارند و فرصتی ارائه می‌دهند تا شیوه‌های بیان جدید در این برهه‌ی زمانی شکوفا شود. برخی از این مؤسسه‌ها عبارت‌اند از پورتلند، اتحادیه هنرمندان نیلی‌مین که در حمایت از هنرمندان سیاه‌پوست نیوانگلیند است، انجمن فینیکس CALA، یک نهاد بینارشته‌ای هنری لاتینکس که به هنرمندان آریزونا، مکزیک و آمریکای لاتین فرصتی برای ایجاد شبکه‌ی ارتباطات و ارائه‌ی آثار هنری‌ ایجاد می‌کند. 

جوئل واکس، مدیر بنیاد وارهول گفت: «دریافت‌کننده‌های حمایت مالی پاییز ۲۰۲۱ در حال تطبیق و ابداع راه‌های جدید جهت برآورده‌کردن نیازهای هنرمندان هستند. هنرمندان در مرکز اهداف این بنیاد قرار دارند و حمایت از سازمان‌هایی که آن‌ها را معرفی می‌کنند و باعث ارتقای آن‌ها می‌شوند مهم‌تر از همیشه است».

در میان دریافت‌کنندگانی که به‌عنوان نماینده‌ی تعهد به اصل آزادی بیان هنری معرفی شده‌اند، می توان به هنرمندان بروکلین اشاره کرد. این انجمن از هنرمندان مهاجری که به‌دلیل کارشان مجبور به مهاجرت اجباری شده‌اند، کمک می‌کند. علاوه‌بر‌آن ائتلاف ملی نیویورک علیه سانسور که بیش از دو دهه به هنرمندان در مواجهه با فشار سانسور کمک می‌کند و آثارشان را ارائه می‌کند نیز در این لیست قرار می‌گیرد.

راشل برز، مدیر برنامه‌ی بنیاد وارهول، اظهار کرد: «بحران اقتصادی، نژادی و سیاسی دوران معاصر ما بر هنرمندان و آثاری که خلق می‌کنند تاثیر می‌گذارد. موزه‌ها، گالری‌ها و سایر نهادهای هنرمند محور، فضاهایی ضروری برای ارائه‌ی آثار هنرمندان هستند. این فضاها امکان تعامل، گفت‌و‌گو و توسعه را ایجاد می‌کنند. بنیاد وارهول بر اهمیت حضور این پلتفرم‌ها متمرکز است».

منبع: ARTFORUM 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد