مراقب باش، ون‌گوگ! «مونالیزا»

مراقب باش، ون‌گوگ! «مونالیزا»

یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰

موزه‌ی لوور با همکاری کاخ بزرگ (Grand Palais) برای ایجاد یک فضای دائمی نمایش دیجیتال همکاری می‌کند. دو مؤسسه‌ی فرهنگی مشهور پاریس، موزه‌ی لوور و کاخ بزرگ، در همکاری با یک‌دیگر نمایش دیجیتال چند‌بعدی را با الهام از مونالیزای داوینچی در مارسی برگزار می‌کنند.

این نمایش ابتکار جدیدی از کاخ بزرگ است که تجربیات مشابهی را در سراسر جهان پدید می‌آورد تا از شور و شوق آثار ون‌گوگ و دیگر آثار دیجیتال و طرح‌های انیمیشن براساس آثار مشهور تاریخ هنر استفاده کند. 

مرز میان هنر و سرگرمی با ظهور چنین نمایش‌هایی که مخاطب بسیاری را به خود جلب کرده است، مورد هجمه‌ی منتقدان هنری قرار گرفته و چالش‌های بسیاری را موجب شده است. با‌این‌حال کاخ بزرگ آن‌چنان بر ایجاد تجربه‌ی دیجیتالی متعهد است که به‌زودی فضایی اختصاصی برای نمایش‌های چند‌رسانه‌ای تعبیه می‌کند.  مجموعه موزه‌های تاریخی در آغاز سال ۲۰۲۱ برای بازسازی تعطیل شد تا برای بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ تکمیل شود. در‌حال‌حاضر نمایش‌های کاخ بزرگ در ساختمانی موقت برگزار می‌شود.

کاخ بزرگ سال‌هاست که در روند توسعه‌ی بخش دیجیتال خود می‌کوشد. این مؤسسه در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان میزبان «سایت‌های بادی: از بامیان تا پالمیرا» با یونسکو همکاری کرد. این نمایش فیلم‌های ۳۶۰ درجه از خُورس‌آباد عراق، قلعه کراک اردن، پالمیرا در سوریه و مسجد اموی سوریه (چهار مکان میراث جهانی که به‌دلیل درگیری‌های نظامی بازدید از آن‌ها ناامن است) را ارائه داد.

تجربه‌ی مونالیزا با عنوان رسمی «La Joconde» (عنوان نقاشی به فرانسوی) در کاخ دولا بورس در ۱۰ مارس افتتاح می‌شود. ونسان دلیوین کیوریتور ارشد نقاشی‌های لوور، به‌عنوان مشاور علمی نمایش و طراح صحنه حضور دارد. هدف این نمایش کمک به بینندگان است تا ماهیت و نبوغ اثر را کشف کنند. «La Joconde» در کاخ د لا بورس مارسی تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ نمایش داده می‌شود.

منبع: artnet

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد