نقاشی مارسدن هارتلی پس از سال‌ها پیدا شد

نقاشی مارسدن هارتلی پس از سال‌ها پیدا شد

یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰

یک مورخ هنر که مشغول تهیه‌ی کاتالوگ آنلاین از آثار هنرمندان مدرنیست است به جست‌وجوی این نقاشی پرداخت. محل نگهداری یک اثر کمتر‌شناخته‌شده از هارتلی برای چند دهه نامشخص بود و بسیاری از کارشناسان دچار تردید بودند که این اثر هنوز وجود دارد یا خیر. در تابستان گذشته گیل اسکات محقق هنر این اثر را در صندوق امانات بانک پیدا کرد.

گیل اسکات، مورخ هنر که تحت حمایت موزه هنر کالج بیتس تلاش دارد تمام آثار هارتلی را طبقه‌بندی کند، مسئول این کشف بود. سال گذشته او توانست آخرین مالک شناخته‌شده‌ی این اثر هنری را ردیابی کند. یک مجموعه‌دار ناشناخته که بیش از ۴۰ سال پیش این اثر را خریداری کرده بود و دلیل عدم دسترسی به این مجموعه‌دار به‌خاطر درگذشت او بود. در تابستان ۲۰۲۱ وکیل این مجموعه‌دار طی تماسی اسکات را از درگذشت وی آگاه کرد و درباره‌ی اثر هنری اظهار داشت که موکلش به دلیل ترس از سرقت این اثر هنری آن را در خزانه Key Bank شهر مجاور پورتلند به امانت گذاشته است.

در ماه اوت اسکات توانست این اثر هنری را از نزدیک ببیند. او بلافاصله مشغول عکاسی و مستندسازی اثر شد. تصویری به ابعاد ۱۴ در ۱۷ اینچ، رنگ‌ روغن روی تخته که یک جام طلایی رنگ را به تصویر کشیده است. این تصویر در سال ۱۹۳۶ برای دوستانی که در طوفان دریا غرق شده بودند، خلق شد. عناوین متفاوتی در پشت اثر نوشته شده، جام با میزبان، دوست در برابر طوفان، گل رز برای ماهیگیران گمشده در دریا. با‌این‌حال اسکات ترجیح داد که به عنوانی که خود هارتلی نوشته است پایبند بماند: دوست در برابر طوفان.

پروژه‌ی «میراث مارسدن هارتلی» یک کاتالوگ آنلاین جامع از تمام نقاشی‌ها و آثار این هنرمند است. این پروژه در سال‌های آینده توسط موزه هنر بیتس که مالک مجموعه‌ی یادبود مارسدن هارتلی شامل ۴۰۰ اثر هنری است، ارائه می‌شود.

دوست در برابر طوفان، تنها دو‌بار به صورت عمومی نمایش داده شده است. یک‌بار در یک گالری آمریکایی در محل نیویورک در سال ۱۹۳۶ و بار دیگر در گالری باریدوف پورتلند در سال ۱۹۸۰ جایی که این اثر به مالک فعلی آن فروخته شد. تنها مدرک وجود این اثر هنری یک عکس سیاه‌و‌سفید در کاتالوگ نمایش آن در سال ۱۹۸۷ بود.

منبع: artnet 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد