ادامه‌ی درگیری‌های نیروانا برای آلبوم‌آرت Nevermind

ادامه‌ی درگیری‌های نیروانا برای آلبوم‌آرت Nevermind

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰

پس از رد دادخواست اولیه‌ی الدن، او شکایت جدیدی را با ارائه‌ی مدارک اداری در دادگاه مرکزی کالیفرنیا ثبت کرده است. در این دادخواست خسارت ناشی از تخلفات هریک از متهمان در ده سال پیش از طرح شکایت و مجازات براساس قوانین فدرال پیرامون پورنوگرافی کودکان و استفاده‌ی تجاری از آن‌ها مطالبه شده است. 

بار دیگر این دادخواست گروه موسیقی نیروانا و عکاس کرک ودل را به‌عنوان متهم معرفی کرد. الدن با تأکید بر استفاده‌ی ابزاری و جنسی از او به‌عنوان کودک درخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری از هر متهم و پرداخت هزینه‌های وکیل را دارد. البته در شکایت اصلاح‌شده‌ی دوم تنها بر ۱۰ سال گذشته تمرکز دارد.

چند هفته‌ی پیش به دلیل کافی نبودن طرح دعوی از سمت تیم حقوقی الدن این پرونده توسط قاضی اولگوین رد شده بود و تیم الدن تا ۲۳ دی فرصت داشتند تا طرح اصلاح‌شده را ارائه کنند. 

نیروانا در جلسه‌ی اولیه با ذکر اینکه الدن از شهرت خود سود می‌برد از اتمام محدودیت زمانی قانون شکایت که ۱۰ سال پیش به پایان رسیده سخن گفتند و استدلال کردند که کارشان پورنوگرافی کودکان نیست.

وکیل الدن، رابرت وای لوئیس، بیانیه‌ی زیر را به ‌SPIN ارائه کرد. 

«شرکت حقوقی مارش دادخواست ثانویه را که اصلاح شده است مبنی بر طرح دعوی اسپنسر الدن علیه نیروانا تنظیم کرد. این دادخواست اصلاح و به‌روز‌رسانی شده است و شامل اطلاعات جدید و مهمی در مورد تولید آلبوم‌آرت جنجالی نیروانا است. این اسناد تصاویر و مطالبی را نشان می‌دهد که انتخاب عامدانه‌ی سازندگان Nevermind را برای بهره‌برداری و تجاری‌سازی از عکس جنسی اسپنسر را آشکار می‌کند. 

این آلبوم‌آرت بی‌سابقه شاید نخستین‌بار و تنها باری باشد که از تصویر یک کودک تمام‌برهنه برای فروش یک محصول استفاده شده است. تصویر اسپنسر مصداق بارز پورنوگرافی کودک است و تمامی اعضای نیروانا حیثیت و حریم خصوصی موکل ما را نقض کرده‌اند. تا زمانی که صنعت سرگرمی سود شخصی را بر حفظ حریم خصوصی و رضایت و منزلت کودکان ترجیح می‌دهد، موکل ما به مسئولیت خود برای آگاهی ادامه می‌دهد». 

نیروانا تا ۷ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارد تا دادخواست مجددی را تنظیم کند. 

منبع: SPIN

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد