جمجمه‌ی الماس‌نشان هرست هرگز فروخته نشده بود

جمجمه‌ی الماس‌نشان هرست هرگز فروخته نشده بود

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

دمین هرست اعتراف کرد معامله‌ی خرید‌و‌فروش جمجه‌ی الماس‌نشان هرگز اتفاق نیفتاده است. گالری وایت کیوب (White Cube) در لندن و هرست در سال ۲۰۰۷ ادعا کردند که این اثر با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به یک سرمایه‌گذار ناشناس فروخته شد. 

هرست در نیویورک تایمز به مناسبت اولین نمایش خود در نیویورک پس از چهار سال اعلام کرد این اثر با عنوان «به عشق خدا» که برای خلق آن از حدود ۸۶۰۰ الماس استفاده شده است، در انباری در هاتون قرار دارد. به گفته‌ی هرست او مالکان این اثر شخص هنرمند، گالری و گروهی سرمایه‌گذار ناشناس هستند. اگرچه این فروش هیجان‌انگیز در آگوست ۲۰۰۷ توسط منابع خبری معتبر به‌عنوان یک معامله‌ی تمام‌شده معرفی شده بود اما همیشه تردیدهای مبنی بر فروش واقعی اثر با توجه به عدم ارائه‌ی مدارک قطعی از سمت گالری وجود داشت.

درباره‌ی این اثر همیشه تناقضات بسیاری وجود داشت؛ از‌جمله زمانی که هرست در ابتدا هزینه‌ی تولید اثر را ۱۶ میلیون دلار عنوان کرد اما پس از نمایش اثر در وایت کیوب این رقم را به ۳۰ میلیون دلار تغییر داد. نکته‌ی قابل توجه دیگر اعلام فروش اثر پس از انتشار مقاله‌ای در روزنامه‌ی هنر درباره‌ی یک تخفیف چشمگیر بود. 

کریستینا رویز، سردبیر وقت روزنامه هنر در آن زمان، اظهار داشت: «در روزی که آن‌ها به دنبال مذاکره با خریداران برای تخفیف بودند، ناگهان خبر فروش اثر با قیمتی شگفت‌انگیز منتشر شد».

در سال ۲۰۰۷ بازار خرید‌و‌فروش آثار هرست رونق بی‌سابقه‌ای داشت. براساس پایگاه داده‌ی سایت آرت‌نت در همان سال میزان فروش آثار هرست در یک حراج به ۸۶.۳ میلیون دلار رسید. سال بعد در حراج ساتبیز ۲۰۱ میلیون دلار فروخت اما پس از آن هرگز به آن رقم نزدیک نشد. بیش از هرچیز این اعتراف هرست تأثیر جریان تبلیغات در ایجاد یک بازار کاذب را آشکار می‌کند. واقعیتی که همیشه وجود داشته است. وایت کیوب و شرکت تولیدات هرست (Science Ltd) از هرگونه اظهار نظری در‌این‌باره خودداری کردند. 

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد