همکاری ساتبیز و لوور

همکاری ساتبیز و لوور

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

طی قراردادی که موزه‌ی لوور پاریس با ساتبیز منعقد کرده است این خانه‌ی حراج منشأ آثار هنری موزه که بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ به‌ دست آمده است را بررسی خواهد کرد. براساس بیانیه‌ی منتشرشده این همکاری سه‌ساله که پژوهش آن توسط کارمندان بخش استرداد ساتبیز انجام می‌شود شامل مستندنگاری، دیجیتالی‌کردن تصاویر، عکاسی از آثار و مدیریت و سازماندهی سمینارها است. بخش استرداد خانه‌ی حراج ساتبیز با چهار متخصص در سال ۱۹۹۷، یک سال پس از کنفرانس واشنگتن با موضوع غارت آثار توسط نازی‌ها، تأسیس شد. در این کنفرانس ۱۱ اصل درباره‌ی استرداد تنظیم و با توافق ۴۴ ایالت شرکت‌کننده مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته‌ی خانه‌ی حراج، این بخش به حل مشکلات مربوط به صدها اثر هنری با ارزش نزدیک به ۱ میلیارد دلار کمک کرده است. این همکاری در لوور با کنفرانسی با محوریت بازار هنر طی اشغال فرانسه توسط نازی‌ها آغاز می‌شود. مستندی از واسیلی سیلوویچ با نام «بازار هنر در دوران اشغال نازی‌ها» محصول ۲۰۲۱، که بر‌اساس کتاب امانوئل پولاک ساخته شده است، نیز به نمایش در می‌آید. سخنرانان این رویداد، لارنس دی‌کار، رئیس و مدیر موزه‌ی لوور، و دیوید زیوی، رئیس بخش استرداد وزارت فرهنگ فرانسه، خواهد بود. 

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد