گزارش تصویری نمایشگاه نفس، ارواح، کور در گالری پیرلی هانگر بایکوکا

گزارش تصویری نمایشگاه نفس، ارواح، کور در گالری پیرلی هانگر بایکوکا

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

عنوان: نفس، ارواح، کور
گالری: پیرلی هانگر بایکوکا، میلان، ایتالیا
هنرمند: موریتزیو کاتلان
تاریخ برگزاری: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ تا ۱ اسفند ۱۴۰۰

 ____

موریتزیو کاتلان (پادوآ، ۱۹۶۰) یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ایتالیایی در جهان است. وی از طریق فعالیت‌ها و کار خود در طول سی سال، اقدامات تحریک‌آمیز و گستاخانه‌ای را به نمایش گذاشته است. آثار او پارادوکس‌های جامعه را  برجسته می‌کند و بر سناریوهای سیاسی و فرهنگی با عمق و بینش بسیار تأمل می‌کند. با استفاده از تصاویر نمادین و زبان تصویری نیش‌دار، آثار او آتش مباحثات عمومی را جرقه می‌زند که نوعی حس مشارکت جمعی را تقویت می‌کند. هنرمند با طرح‌ریزی آثار هنری‌ای که به رویدادها، فیگورها یا نمادهای تاریخی  جامعه معاصر ارجاع می‌دهند – که برخی اوقات به ناخوشایندترین و تکان‌دهنده‌ترین شکل خود یادآوری شده‌اند – بیننده را دعوت می‌کند که رویکرد خود را تغییر دهد و پیچیدگی و ابهام واقعیت را به رسمیت بشناسد.
موریتزیو کاتلان برای این نمایشگاه انفرادی، «نفس، ارواح، کور»، پروژه‌ای مختص فضاهای پیرلی هانگاری بیکوکا طراحی کرده است که به مخاطب بینشی نسبت به امر جمعی و امر شخصی از طریق بازنمایی نمادین زندگی ارائه می‌دهد.
  این نمایش که آثار هنری جدیدی را که بازپیکربندی یک قطعۀ تاریخی است گرد هم می‌آورد، در مجموعه‌ای از بخش‌هایی که با مفاهیم و مسائل وجودی‌ای مانند شکنندگی زندگی و حافظه و همچنین حس از دست دادن فردی و جمعی درگیر هستند نمود می‌یابد. در میان ارجاعات نمادینی که متعلق به تصور جمعی ماست، این پروژۀ ویژۀ منطبق بر فضا، نظام کنونی ارزش‌ها را به چالش می‌کشد.
 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد