پیکاسو در زمره‌ی هنرمندان ان‌اف‌تی

پیکاسو در زمره‌ی هنرمندان ان‌اف‌تی

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

ابتدای هفته نوه‌ی این هنرمند، مارینا پیکاسو، به‌همراه پسر دی‌جی خود، فلوریان، اعلام کردند که قصد دارند در پروژه‌ای بیش از ۱۰۰۰ ‌ان‌اف‌تی از اثر سرامیکی پیکاسو که در سال ۱۹۵۸ خلق کرده است، تولید و منتشر کنند. در این پروژه، فلوریان با دو خواننده‌ی آمریکایی، جان لجند و ناز، همکاری داشت. نتیجه‌ی این همکاری آهنگ جدیدی با عنوان «فردا» ملهم از اولین مجموعه‌ی ان‌اف‌تی پیکاسو منتشر می‌شود. 

البته این طرح از ابتدا به‌دلیل درگیری‌های خانوادگی دچار خدشه شد و توسط بنیاد پیکاسو که مدیریت اموال وارثان پیکاسو را بر‌عهده دارد نیز به تعلیق درآمد. این بنیاد حقوق مادی و معنوی پیکاسو را برای فرزندان (مایا ویدمایر پیکاسو، کلود پیکاسو و پالوما پیکاسو) و نوه‌های او مدیریت می‌کند. با‌توجه‌به اعتراض کلود به این پروژه تا زمانی که رضایت او جلب نشود مجوز این پروژه صادر نخواهد شد و بدون این تأییدیه از سوی کلود ان‌اف‌تی‌های پیکاسو «تقلبی» تلقی می‌شوند. فلوریان در مصاحبه‌ای اظهار کرد که برخی از اعضای خانواده با این پروژه موافق نیستند. در‌حال‌حاضر نمایندگان او اعلام کرده‌اند که این مجموعه‌ی ان‌اف‌تی براساس کار فلوریان خواهد بود نه پیکاسو.

در ابتدا مارینا و فلوریان قصد داشتند پروژه‌ی ان‌اف‌تی دیگری با عنوان «مَرد پیکاسو و بیت» و با استفاده از کاسه‌ی سرامیکی که پیکاسو تاکنون به نمایش‌ درنیامده است، تولید کنند. مبنای این پروژه‌ی تولید پنج انیمیشن کوتاه با قطعات موسیقی بود که بر روی کاسه‌ی سرامیکی اجرا می‌شدند. اما این پروژه حتی قبل از اعلام مخالفت بقیه‌ی اعضای خانواده با مشکلاتی رو‌به‌رو شد. در بیانیه‌ی مطبوعاتی این پروژه اعلام شد که این فروش با حراج اثر واقعی (کاسه‌ی سرامیکی) در حراج ماه مارس ساتبیز خواهد بود. با‌این‌حال خانه‌ی حراج ساتبیز این موضوع را رد کرد.

این پروژه با فروش ۱۰۱۰ ان‌اف‌تی برنامه‌ریزی شده بود که هرکدام در ۲۰۰ نسخه به فروش رسد و در بخش دوم فروش، ۱۰ نسخه از قطعه‌ای با عنوان چهره‌ی نور. فلوریان معتقد است اگر پیکاسو زنده بود، این مرز هنری جدید را در آغوش می گرفت.

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد