گزارش تصویری نمایشگاه دهان بزرگ. درون مرزها. تراوش کردن در فضای هنر معاصر ۱۶۴۶

گزارش تصویری نمایشگاه دهان بزرگ. درون مرزها. تراوش کردن در فضای هنر معاصر ۱۶۴۶

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

عنوان: دهان بزرگ. درون مرزها. تراوش کردن.
گالری: فضای هنر معاصر ۱۶۴۶، لاهه، هلند
هنرمند: ترسا سولار
تاریخ برگزاری: ۱۰ آذر تا ۲۶ دی ۱۴۰۰
_____

نمایش انفرادی ترسا سولار با عنوان «دهان بزرگ. درون مرزها. تراوش کردن.» در فضای پروژه‌ای هنر معاصر ۱۶۴۶ برگزار شد. ترسا سولار بر ساختار واژگانی زبان و اندیشه متمرکز است و شیوه‌های رسیدن به آن را کاوش می‌کند. 
سولار در تخیل خود نحوه شکل‌گیری واژگان و ساختار آن را واکاوی و مطالعه می‌کند. مفاهیمی مانند، مقاومت، قرنطینه، مصونیت و خفقان در آثار چند رسانه‌ای او که شامل مجسمه، طراحی و روایت‌های چندلایه‌ای که در حال رشد هستند نمود پیدا می‌کند. آثار او مملو از دلالت‌های ضمنی در حال پیوند و جریان است. شیوه‌ی بیان هنری او پر از حروفی است که در کنار یک‌دیگر می‌نشینند و یک ساختار واحد به نام واژه را شکل می‌دهد: اثری پر حرف که نسبت به خودش تردید دارد و با این وجود می‌خواهد سخن بگوید.
نمایش آثار سولار در فضای ۱۶۴۶، آثاری سفارشی هستند که از خاک رس خلق شده‌اند. آثار او در این نمایش نیز استعاره‌ای قابل تأمل از رابطه‌ی انسان و زمینی است که تمدن‌های بسیاری بر روی آن زیست کرده‌اند. خاکی (زمین) که با توانایی ذاتی خود سیستم‌هایی می‌سازد که روایت انزوا و محافظت از خود است.
نمایش انفرادی سولار «دهان بزرگ. درون مرزها. تراوش کردن.» با همکاری مرکز هنر دی مایو در مادرید برگزار شده که به صورت همزمان در لاهه نیز به نمایش درآمد. 
ترسا سولار (۱۹۸۵) دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنرهای زیبا از دانشگاه کامپلوتنس مادرید است. او تاکنون نمایش‌های برجسته‌ای را در مادرید، استکهلم، بارسلونا، مکزیک و سوئیس برگزار کرده است.
مترجم: کیاندخت مسعودی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و فضای هنر معاصر ۱۶۴۶ است. 


 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد