پولشویی ۴.۵ میلیارد دلاری هنرمندِ ان‌اف‌تی

پولشویی ۴.۵ میلیارد دلاری هنرمندِ ان‌اف‌تی

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ماموران فدرال در روز ۲۰ بهمن، زوج اهل نیویورک، ایلیا لیختنشتاین و هدر ریانون مورگان را به اتهام پولشویی ۴.۵ میلیارد دلار بیت‌کوینی که در جریان هک Bitfinex دزدیده شده بود، دستگیر کردند. بر اساس گزارش‌ها این زوج از این پول برای خرید طلا و ان‌اف‌تی استفاده می‌کردند. 

مورگان خود را یک رانچی رپر که هنر سورئال خلق می‌کند معرفی می‌کند و در وب‌سایتش مورگان را با رازلخان همراه کرده است. او همچنین ادعا می‌کند یک کارآفرین برجسته است و به‌عنوان مدیرعامل Endpass، یک استارت‌آپ بلاک‌چین که توسط لیختنشتاین تاسیس شده است، فعالیت می‌کند. هر دوی آن‌ها نیز در SalesFolk، یک شرکت بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند. مورگان به‌عنوان یک متخصص فناوری سایبری تاکنون بیش از ۵۰ مقاله برای فوربس نوشته است. از جمله: «کارشناسان، نکاتی را برای محافظت از تجارت شما در برابر مجرمان سایبری به اشتراک می‌گذارند»
هنوز مشخص نیست که این زوج متهمان پرونده‌ی سرقت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۶ از صرافی دیجیتال Bitfinex در هنگ‌کنک هستند یا خیر. اما مسئولان پرونده معتقدند که طراحان این دزدی، پول را قبل از افزایش ارزش بیت‌کوین در سال‌های بعد به کیف دیجیتال لیختنشتاین در ۲۰۰۰ تراکنش جداگانه ارسال کرده‌اند. 

علی‌رغم ادعاهای مورگان بر خلق هنر خلاقانه، آن چیزی که در صفحات فیس‌بوک و اینستاگرام او وجود دارد یک نمایش مذبوحانه از تلاشی است که سعی می‌کند به‌واسطه‌ی آن اعتباری به‌ دست آورد: از عکس‌هایی که کنار آثار مشهوری از هنرمندانی چون ژان میشل باسکیا منتشر کرده، گرفته تا بازدید از ساتبیز و ادعای خرید آن‌ها. در عرصه‌ی موسیقی نیز، مورگان تاکنون عملکرد قابل توجهی نداشته و عملا با شیرین‌کاری و نمایش‌های جنجالی سعی در ارائه‌ی خود داشته است. در Spotify، تنها ۱۵ شنونده در ماه او را دنبال می‌کنند. به گفته‌ی ایمون جاورز از CNBC، وزارت دادگستری از ارائه‌ی هرگونه جزئیات درباره‌ی آثار هنری ان‌اف‌تی که این زوج با پول سرقت شده خریداری کرده‌اند، خودداری کرده است. 

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد