برنامه‌ی هنری Meta برای برندسازی مجدد

برنامه‌ی هنری Meta برای برندسازی مجدد

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

Meta Open Arts که پیش‌از‌این با عنوان FaceBook Open Arts شناخته می‌شد قصد دارد در جریان آرت‌فر فریز لس آنجلس با اعلام همکاری‌های جدید خود جنجال به پا کند. از‌جمله همکاران آن می‌توان به مؤسسه‌ی جدید هنرهای معاصر سانفرانسیسکو (ICA)، مرکز فرهنگی  New Museum's New Inc در نیویورک، مجمع نیوزوم و انجمن مهاجران آفریقایی اشاره کرد. 

تینا واز، رئیس Meta Open Arts و معاون سابق مدیر ارتباطات جهانی موزه‌ی گوگنهایم، مدیریت این برنامه را برعهده دارد. واز به آرت‌نت نیوز گفت: «این برنامه‌ای است که در طول چند سال اخیر در حال کار روی آن بوده‌ایم. ما بیش از ده سال است که به‌صورت سفارشی با هنرمندان کار می‌کنیم و به رزیدنسی‌های مختلفی از جمله رزیدنسی در متا توجه داریم». Open Arts در ابتدا به‌عنوان یک برنامه‌ی رزیدنسی در فیس‌بوک تأسیس شد. هنرمندان وظیفه داشتند با حضور در کنار کارکنان دفتر مرکزی به آن‌ها بینشی از روند هنری ارائه دهند.  

واز در ادامه گفت: «ما همچنین با همکاری تیم‌های تولید محصول به هنرمندان کارهایی را سفارش می‌دهیم که در فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ اعمال شود. سفارشات ما به هنرمندان مربوط به کارهایی است که مردم بتوانند از طریق برنامه‌ها تجربه کنند و به آن دسترسی داشته باشند». به‌عنوان مثال یکی از سفارشات این شرکت به هنرمندان، ایجاد پس‌زمینه‌های ۳۶۰ درجه در تماس‌های ویدئویی نرم‌افزار مسنجر و طراحی‌های مناسبتی مانند روز مردگان اسپانیا و ماه میراث بومیان آمریکا است. از زمان شروع این برنامه این شرکت با بیش از ۱۰۰۰ هنرمند و طراح همکاری داشته است. این مشارکت‌ها گسترده هستند و شامل اقامت شش‌ماهه برای هنرمندان در متا و نمایش‌های دیجیتال با همکاری هنرمندانی چون سوفیا کرسپو است. 

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد