پلتفرمی جدید برای ان‌اف‌تی

پلتفرمی جدید برای ان‌اف‌تی

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

 پلتفرم ان‌اف‌تی است که توسط مجموعه‌دار ساکن لس آنجلس، جیسون، در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این پلتفرم نخستین ان‌اف‌تی سفارشی خود را در این هفته منتشر خواهد کرد. این کار دیجیتالی جدید توسط نقاش مشهور چینی، فانگ لیجون، خلق شده است. کریستوفر یو. لو، کیوریتور سابق موزه‌ی هنر آمریکایی ویتنی و مدیر روابط آموزشی سابق بنیاد هنری K11، با هنرمندان همکاری می‌کند تا پروژه‌های ان‌اف‌تی و هنر دیجیتال که در Outland ارائه می‌شوند را توسعه دهد. 

این گروه با هنرمندان درباره‌ی این‌که چه چیزی به‌عنوان ان‌اف‌تی مناسب است و چه چیزی در حد تمرین برای خودشان تلقی می‌شود، چند ماه به گفت‌وگو پرداختند. مدیر هنری ارشد Outland می‌گوید: «هر پروژه متفاوت خواهد بود زیرا هر هنرمند دیدگاه مختص به خود را دارد. بنابراین میزان فروش هر پروژه متفاوت است. ما در تلاش هستیم تا همه‌چیز را با پروژه مختص هر هنرمند منطبق کنیم».

این پلتفرم از ۱ اسفند ۱۴۰۰ برای خریدوفروش با اتریوم در دسترس خواهد بود. این آثار دارای فیگورهای متمایز مردانه هستند که گویی بر روی یک صفحه‌ی سرامیکی در فضایی انتزاعی شناورند. برخی از خریداران می‌توانند از هنرمند یک صفحه‌ی سرامیکی درخواست کنند. هنرمند بعدی پلتفرم Outland، راشل رز، مجسمه‌ساز، ویدئو آرتیست و هنرمند مفهومی آمریکایی، خواهد بود. پروژه‌ی او براساس طرح‌هایی است که در آی‌پد خلق کرده. 

در مقاله‌ای که چشم‌انداز پلتفرم Outland را نشان می‌دهد، بیان شده است که فروش هر پروژه از حراج تا فروش زمان‌بندی شده اشکال مختلفی دارد: «ما سعی می‌کنیم با برخی از هیجان‌انگیزترین هنرمندانی همکاری کنیم که به شیوه‌های مختلف بیان هنری خود در ان‌اف‌تی نزدیک می‌شوند و آن‌چه را از منظر فنی، اجتماعی و زیبایی‌شناختی می‌دانیم به چالش می‌کشند».

بازار اوتلند به حوزه‌ی شلوغ پلتفرم‌های ان‌اف‌تی می‌پیوندد. 

منبع: TheArtNewspaper

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد