گزارش تصویری نمایشگاه Desert X

گزارش تصویری نمایشگاه Desert X

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: ​​ Desert X AlUla
گالری: —
هنرمند: —
تاریخ برگزاری: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
____

Desert X AlUla یک نمایشگاه بین‌المللی هنری است که در منطقه‌‌ی باستانی و بیابانی در العلا عربستان سعودی برگزار می‌شود. این نمایش که دوره‌ای برگزار می‌شود، با اهمیتی جهانی برای همگان آزاد و رایگان است. نمایش امسال با کیوریتینگ ریم فضه، رَنیم فارسی و نویل ویکفیلد، آثاری از ۱۵ هنرمند که تنوع صداها از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد، ارائه می‌دهد. 
این نمایش با محوریت سراب و آبادی، ایده‌های مختص به آن را کاوش می‌کند؛ سراب و واحه هر دو جزء لاینفک فرهنگ و تاریخ بیابان هستند و با گذر زمان اهمیت جهانی پیچیده‌ای به خود گرفته‌اند. هنرمندانی که برای مشارکت در این رویداد دعوت شده‌اند آثار جدیدی را آفریده‌اند که به رویا، استتار، داستان، ناپدید شدن، استخراج، وهم و اسطوره می‌پردازند و در‌عین‌حال دوگانگی مابین دنیای طبیعی و دنیای مصنوع انسان را وارسی می‌کنند.
در Desert X AlUla سال ۲۰۲۰ که از تاریخ  ۱۱ بهمن تا ۱۷ اسفند سال ۱۳۹۸ در همین منطقه برگزار شد؛ صداهای متنوعی گردآوری شد و کوریتینگ آن برعهده‌ی رنیم فارسی، آیه علی‌رضا در کنار کارگردان هنری این رویداد نویل ویکفیلد بود. Desert X AlUla نخستین نمایشگاه سایت‌محور در عربستان سعودی بود. این نمایشگاه فرهنگ بیابان را کاوش می‌کرد و از اهمیت تاریخی و منظر منحصربه‌فرد العلا الهام می‌گرفت و گفتمان میان فرهنگی را میان هنرمندانی از عربستان سعودی و مناطق پیرامون با هنرمندانی از دوره‌های پیشین Desert X در کالیفرنیا رقم زد.   
Desert X محصول دوسالانه‌ی ​​The Desert است. یک سازمان خیریه‌ی غیرانتفاعی در کالیفرنیا با هدف ایجاد نمایشگاهی متنوع پیرامون هنر معاصر در عرصه‌ی بین‌الملل قصد دارد با ارائه آثار هنرمندان چیدمان برجسته سایت‌های بیابانی را حیاتی دوباره ببخشد. برگزاری نمایشگاه‌های هنری عمومی که به شرایط مناطق بیابانی، محیط زیست و اجتماع بومی پاسخ می‌دهند، ترویج و تبادل میان فرهنگی و برنامه های آموزشی با محوریت اجتماعی، تاریخی و هنری مشترک و ایجاد بستری برای هنرمندان سراسر جهان که به مسائل بوم‌شناختی، فرهنگی، معنوی و سایر موضوعات وجودی می‌پردازند، از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است. 
نخستین Desert X در سال ۲۰۱۷ برگزار شد و ۱۶ هنرمند در آن حضور داشتند که برای پارک تحت حفاظت وایت‌واتر تا دره‌ی کواچلا اثر خلق کردند. این نمایشگاه مورد تحسین و توجه بسیار قرار گرفت. دومین نمایشگاه در سال ۲۰۱۹ و با حضور آثار ۱۸ هنرمند در امتداد همان دره برگزار شد.
این سازمان در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار نمایشگاه را در خارج از ایالات متحده برگزار کرد تا پروژه‌ای در بیابان العلا عربستان سعودی با حضور هنرمندانی از سراسر آن منطقه به همراه هنرمندانی از اروپا و آمریکا تحقق یابد.                                                                                  

مترجم: امیر مصباحی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و Desert X AlUla است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد