فروش شاهکار ماگریت در حراج ساتبیز

فروش شاهکار ماگریت در حراج ساتبیز

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

 «امپراتوری نورها» خیابانی در بروکسل را به تصویر می‌کشد که تصور می‌شود در نزدیکی محل زندگی این هنرمند سوررئالیست بلژیکی قرار دارد. این شاهکار رنه ماگریت به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین آثاری توصیف می‌شود که در مجموعه‌ی شخصی نگهداری می‌شود. انتظار می‌رود این اثر برای نخستین‌بار در حراج امسال به قیمت ۴۵ میلیون پوند به فروش برسد. هلنا نیومن، رئیس ساتبیز، اروپا اظهار کرد که تابلوی «امپراتوری نورها» که خیابانی را در شب با آسمان آبی به تصویر می‌کشد، ستاره‌ی حراج لندن در ۱۱ اسفند خواهد بود. این اثر با ابعاد ۱۱۴.۵ در ۱۴۶ سانتی‌متر در سال ۱۹۶۱ برای آن ماری گیلیون کروت، موزه‌دار و دوست صمیمی ماگریت خلق شد. خانواده‌ی کروت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ این اثر را به موزه‌ی ماگریت در بروکسل به امانت دادند. اگر برآورد قیمت ۴۵ میلیون پوندی این اثر اتفاق بیفتد، این بالاترین قیمتی خواهد بود که برای اثری از ماگریت پرداخته می‌شود. 

نخستین نسخه‌ی نقاشی توسط نلسون راکفلر به‌همراه آثاری دیگر خریداری شد که اکنون در مجموعه‌‌ی پگی گوگنهایم در ونیز، موزه‌ی هنر مدرن نیویورک، مجموعه‌ی منیل در هیوستون و موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک نگهداری می‌شوند. این اثر بزرگ‌ترین اثر افقی است که ماگریت انجام داد و حومه‌ی شهر را به تصویر می‌کشد. گفته می‌شود این تصویر الهام بخش صحنه‌ای از فیلم جن‌گیر ۱۹۷۳ بوده است. 

قبل از حراج، این نقاشی در گالری‌های ساتبیز در لس آنجلس، هنگ‌کنگ، نیویورک و لندن به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد. «امپراتوری نورها» در عنصر اساسی زندگی روزمره، شب و روز را بر یک بوم در بستری متناقض گرد هم می‌آورد. گران‌ترین اثر ماگریت «اصل لذت» است که در نوامبر ۲۰۱۸ در ساتبیز به قیمت ۲۶.۸ میلیون دلار فروخته شد. 

منبع: The Guardian

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد