نمایش جدیدترین سلف‌پرتره‌ی دیوید هاکنی

نمایش جدیدترین سلف‌پرتره‌ی دیوید هاکنی

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

نمایش «نگاه هاکنی: هنر و تکنولوژی تصویرسازی» اسفند ماه در کمبریج افتتاح می‌شود. جدیدترین سلف‌پرتره‌ی دیوید هاکنی که در نرماندی کشیده شده است، برای نخستین‌بار در دانشگاه کمبریج به نمایش گذاشته خواهد شد. «نگاه هاکنی: هنر و تکنولوژی تصویرسازی»  به بررسی شیوه‌های بیان هاکنی و دید او به هنر می‌پردازد. این نمایش در موزه‌ی فیتز ویلیام دانشگاه و گالری هونگ کالج داونینگ افتتاح خواهد شد. علاوه‌بر‌این سلف‌پرتره‌ که در نوامبر خلق شده است، تعدادی از آثار دیگر که تاکنون دیده نشده‌اند نیز به نمایش گذاشته می‌شوند. جین مونرو، یکی از کیوریتورهای موزه فیتز ویلیام، گفت که این نمایش اولین بررسی دقیق عقاید و هنر هاکنی به صورت علمی است. او گفت که این نمایش از طریق نقاشی‌ها، طراحی‌ها، نقاشی‌های دیجیتال و ویدئو، دستگاه‌های نوری و مدل‌سازی سه‌بعدی، دیدگاه‌های هاکنی را در مورد چگونگی خلق هنر گذشته، آنچه از آن آموخته و تغییر آن به شیوه‌ی خود را بررسی می‌کند. هاکنی به انتقاد از عکاسی و پرسپکتیو خطی «رنسانس» به دلیل ختم تمام خطوط به یک نقطه مشهور است و می‌گوید که آن‌ها با تجربه‌ی واقعی ما از محیط بصری منطبق نیستند. 

در گالری‌های موزه‌ی فیتز ویلیام، طراحی‌ها، نقاشی‌ها و آثار دیجیتال هاکنی در کنار آثار تاریخی هنرمندانی از جمله ویلیام هوگارت، ونسان ون گوگ، کلود مونه، جان کنستبل و اندی وارهول به نمایش گذاشته می‌شوند. مارتین گیفورد، یکی از کیوریتورهای نمایش نگاه هاکنی و نویسنده‌ای که کتاب‌های متعددی را با همراهی هاکنی خلق کرده است، می‌گوید: «این نمایش نگاهی جدید به آثار خود هنرمند بود که آن را تلاشی مادام‌العمر برای یافتن راه‌های جدید برای نمایش دنیای اطرافمان می‌داند. تصاویری که به تجربه‌ی انسان نزدیک‌تر است». 

منبع: The Guardian

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد