نمایش چند‌بعدی پیکاسو را ببینید

نمایش چند‌بعدی پیکاسو را ببینید

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

این نمایش شامل بیش از ۲۰۰ اثر پیکاسو است که بخش بزرگی از تاریخ قرن بیستم را تعریف کرد. گروه برگزار‌کننده در همکاری مستقیم با بنیاد پیکاسو این پروژه را به انجام رسانده‌اند. اولیویه ویدمایر پیکاسو، نوه‌ی پابلو، می‌گوید: «فکر می‌کنم این نمایش پدربزرگم را بسیار خوشحال می‌کرد، زیرا او بیش از همه مرد آزادی بود». نمایش از دیدگاه پیکاسو در شکستن قراردادهای هنر الهام گرفته شده است. قطعات شکسته‌ای که آثار بر روی آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و ساختارهای حجمی که روی زمین قرار گرفته‌اند از کوبیسم الهام گرفته شده‌اند. این احجام به سبک اوریگامی شناخته می‌شوند و توسط معمار فرانسوی رودی ریچیوتی ارائه شده است. 

در صفحه‌ی اینستاگرام نمایش می‌توانید صحنه‌ی خاصی از «پیکاسو را تصور کنید» ببینید که در آن قطعاتی از گرنیکا در زوایای مختلف بر روی صفحه‌های مثلثی شکل پخش می‌شوند. آنابل ماوگر در بیانیه‌ای گفت: «مهم است که افراد با هر سن، پیشینه و دانش هنری فرصت یکسانی برای تجربه‌ی آثار او داشته باشند. نمایش‌های همه‌جانبه در را به روی نسل‌های جوان باز می‌کند تا آثار او را بزرگ دارند و به میراث و تأثیر پیکاسو در هنر اجازه می‌دهد همچنان زنده بماند».

منبع: artnet

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد