فروش ان‌اف‌تی نقاشی‌های نلسون ماندلا از زندان

فروش ان‌اف‌تی نقاشی‌های نلسون ماندلا از زندان

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

تضاد میان سلول کوچک در جزیره روبن، جایی که نلسون ماندلا ۱۸ سال از ۲۷ سال حبس خود را در آن گذراند، و تنوع بی‌نهایت دنیای دیجیتال چشم‌گیر است. این تضاد چشم‌گیر در دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. جزیره روبن من شامل پنج نقاشی آبرنگ است که ماندلا پس از کناره‌گیری از سمت ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۹ نقاشی کرد. همچنین «انگیزه» متنی دست‌نویس از توصیف ماندلا از زندگی خشن در زندان جزیره است. هر شش اثر دارای امضای اوست. ماندلا در «انگیزه» می‌نویسد: «درست است که جزیره‌ی روبن زمانی محل تاریکی بود اما از آن تاریکی روشنایی شگفت‌انگیزی بیرون آمده است. نوری چنان قدرتمند که نمی توان آن را پشت دیوارهای زندان پنهان کرد و پشت زندان نگه داشت... اگر آماده باشیم که چالش‌های زندگی را تحمل کنیم، می‌توان به خارق‌العاده‌ترین رویاها دست یافت».

ماکازیوه ماندلا، دختر رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، گفت که آبرنگ‌های پدرش نشان‌دهنده‌ی «پیروزی روح انسان» است. او گفت: «زمانی که پدرم در جزیره بود، تاریکی او را احاطه کرده بود. به یاد داشته باشید که او به حبس ابد محکوم شده بود. او هرگز فکر نمی‌کرد که از زندان بیرون بیاید. اما نقاشی‌ها می‌گویند که ما هرگز نباید ناامید شویم». او افزود که ارائه‌ی آثار هنری به‌عنوان ان‌اف‌تی راهی برای دستیابی به مخاطبان جدید است «پدر من همیشه در تلاش برای ایجاد یک جامعه‌ی در‌دسترس بود. این راهی برای دموکراتیک‌کردن هنر اوست». جزیره روبن من توسط بونهامز در پلتفرم Nifty Gateway طی یک دوره‌ی شش‌ساعته در تاریخ ۱۸ اسفند ارائه می‌شود. 

منبع: The Guardian

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد