فروش ۳۰ میلیون‌دلاری اثر پیکاسو

فروش ۳۰ میلیون‌دلاری اثر پیکاسو

شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

مِت (موزه‌ی هنر متروپولیتن نیویورک) در حراج کریستیز ماه می سال میلادی جاری، یک اثر برنزی ارزشمند از پابلو پیکاسو که در‌واقع سردیسی از یک زن است را به فروش می‌رساند. این قطعه، نخستین مجسمه‌ای است که پیکاسو به سبک کوبیسم خلق کرد و بیش از دو دهه در این مجموعه نگهداری می‌شده است. موزه درباره‌ی تصمیم به حذف این اثر از مجموعه اظهار کرد که نسخه‌ی دیگری از این مجسمه در مجموعه حضور دارد که توسط لئونارد لادر، یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌داران هنر کوبیسم در جهان، به موزه اهدا شده است. 

به گفته‌ی سخنگوی کریستیز انتظار می‌رود این اثر به قیمت ۳۰ میلیون دلار در فروش عصر هنر قرن بیستم نیویورک فروخته شود. تاریخ دقیق حراج هنوز اعلام نشده است. مت در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد حاصل از فروش «سر یک زن (فرناندو)» صرف تهیه‌ی آثار جدید برای مجموعه‌ی دائمی موزه خواهد شد. مت اظهار داشت پس از بررسی مجموعه‌‌ی دائمی موزه برای فروش آثار تکراری، سالانه آثاری به ارزش بیش از ۵۰ هزار دلار را حذف می‌کند. 

پیکاسو حدود ۱۶ قالب برنزی از این قطعه ساخته که فرناندو اولیویه، هنرمند و مدل فرانسوی، را به تصویر می‌کشد. مارک پورتر، رئیس کریستیز آمریکا، در بیانیه‌ای اثر حاضر را نمونه‌ای نادر از ورود آثار این هنرمند به بازار ثانویه توصیف کرد و گفت این اثر لحظه‌ای حیاتی در توسعه‌ی بیان هنری پیکاسو، کوبیسم و تاریخ هنر است. 

منبع: ARTnews

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد