فستیوال ان‌اف‌تی و هنر‌های دیجیتال در دبی

فستیوال ان‌اف‌تی و هنر‌های دیجیتال در دبی

شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین جشنواره‌ی بین‌المللی ان‌اف‌تی و هنرهای دیجیتال در منطقه GCC به‌عنوان بخشی از اجلاس WOW 2022 اواخر اسفند برگزار خواهد شد. این نمایش با عنوان «واقعیت جایگزین» به ارائه‌ی ان‌اف‌تی توسط هنرمندان دیجیتال پیشرو در جهان، مجموعه‌های کیوریت‌شده از بازارها و گالری‌های بزرگ و نوظهور و پروژه‌های اختصاصی متاورس و هنر دیجیتال معاصر در جهان‌های مجازی اختصاص دارد. این جشنواره در پارک برج دبی با مساحت ۱۰ هزار متر مربع برگزار خواهد شد. 

نمایش واقعیت جایگزین به تأثیر فناوری‌های بلاک‌چین و پدیده‌های مرتبط با آن بر توسعه‌ی هنر معاصر در دنیای دیجیتال می‌پردازد. داریا لومووا، مشاور هنری و کیوریتور نمایش، با دعوت از ۲۰ هنرمند از ۱۴ کشور نمایشی با حضور آثار هنرمندان  AES+F (روسیه)، مورشین اللهیاری (ایران/ایالات متحده آمریکا)، کریستل بچارا (لبنان)، جاشوا بروکت (ایالات متحده آمریکا)، ادوارد فورنیلس (بریتانیا)، کلودیا هارت (ایالات متحده آمریکا)، دانیل هارپر (بریتانیا)، حسین شاهین (ترکیه)، اکسل لی (چین)، سلیمان لوپز (اسپانیا)، زوئی آزبورن (باربادوس)، سینتیکیت ( روسیه)، دیوید تدیف (روسیه)، آندریاس وانرستد (سوئد)، یوما یاناگیساوا (ژاپن)، ماکسیم ژستکوف (روسیه) ایجاد کرده است. 

در این رویداد هنرمندان دیجیتال با پیشینه‌‌ی فعالیت هنری و افرادی که به‌‌تازگی از حوزه‌ی طراحی به حوزه‌ی دیجیتال آمده‌اند و در جامعه‌ی ان‌اف‌تی شناخته شده‌اند را گرد هم می‌آورد. تاثیر فناوری بر شیوه‌های بیان هنری که توسط خالقان آن در حال تغییر است، برای دیدار‌کنندگان  مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

آثار ان‌اف‌تی ارائه‌شده در این نمایش، پنج موضوع اصلی را پوشش می‌دهند که موضوعات مورد بحث دنیای وب۳ و اقتصاد را به تصویر می‌کشد؛ متاورس، دی‌فای، پایداری، هنر مولد و آینده. در دو بخش مجزا نیز کلکسیون‌هایی از گیم‌فای و وی‌آر ارائه می‌شود. ان‌اف‌تی‌ها در تعداد محدود در اجلاس WOW برای فروش ارائه می‌شوند. 

اجلاس WOW (جهان وب۳) از ۲۵ اسفند تا ۲۸ اسفند در برج پارک دبی برگزار خواهد شد. 

منبع: Yahoo News

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد