گرامیداشت پنجاهمین سالگرد مرگ پیکاسو توسط فرانسه و اسپانیا

گرامیداشت پنجاهمین سالگرد مرگ پیکاسو توسط فرانسه و اسپانیا

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

فرانسه و اسپانیا در سال آینده یک نمایشگاه بین‌المللی را به مناسبت پنجاهمین سالگرد مرگ پیکاسو برگزار خواهند کرد.

فرانسه و اسپانیا برای رهبری رویدادی با عنوان «جشن پیکاسو ۱۹۷۳-۲۰۲۳»، کمیسیونی در فضای فرهنگی تشکیل داده‌اند. سرپرستی این کمیسیون بر عهده‌ی سیسیل دبری، رئیس موزه پیکاسو در پاریس استو در کنار او نوه‌ی این هنرمند، برنارد رویز پیکاسو برای تنظیم این برنامه‌ی مورد حمایت دولت حضور خواهد داشت. 

چهل نمایشگاه و رویداد در راستای این برنامه، در موزه‌ها و سازمان‌های هنری در اروپا و آمریکای شمالی برگزار می‌شود. جزئیات بیش‌تری از نحوه‌ی تامین مالی این پروژه فاش نشده است. 

توافق برای اجرای این مجموعه رویدادها در آخرین دوره از اجلاس سران فرانسه و اسپانیا شکل گرفت، مجمعی که هدف آن تقویت روابط دیپلماتیک بین کشورهای همسایه است. 

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده توسط وزارت فرهنگ فرانسه، کمیسیون مسئول مجموعه رویدادهای فراملی، این رویداد برای معرفی پیکاسو به‌عنوان هنرمندی تشکیل شده است که «مظهر اصول بنیان‌گذار اروپا، متشکل از کشورهای دموکراتیک و مدافعان حقوق بشر و آزادی بیان است.»

در این بیانیه، از نقاشی معروف پیکاسو، «گرنیکا» (۱۹۳۷)، که در حال حاضر در موزه رینا سوفیا در مادرید نگهداری می‌شود، به‌عنوان یک نماد ضد جنگ یاد شده است. 

سخنگوی وزارت فرهنگ و امور خارجه فرانسه و اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروژه‌ی مشترک پیکاسو، یکی از رویدادهای فرهنگی مهم اروپایی و بین‌المللی در چند سال آینده است. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع:  ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد