لاله خرمیان، نامزد جایزه‌ی دوسالانه‌ی بالتیک

لاله خرمیان، نامزد جایزه‌ی دوسالانه‌ی بالتیک

یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

در بیستمین سالگرد بالتیک، نام این جایزه به جایزه‌ی هنرمندان واسور بالتیک (Vasseur BALTIC Artists’ Award) تغییر پیدا کرد.

جایزه‌ی دوسالانه‌ی بالتیک (BALTIC) برای قدردانی از هنرمندان شایسته‌ی تقدیر در سطح بین‌المللی ایجاد شد. هر هنرمند برگزیده ۲۵۰۰۰ پوند برای ارائه‌ی نمایش و خلق آثار جدید و ۵۰۰۰ پوند به‌عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد. مطابق روال این دوسالانه، از سه هنرمند بین‌المللی دعوت می‌شود تا یک هنرمند را نامزد کند. از‌این‌رو اتوبونگ نانگا: ایما عباسی-اکون، میکا روتنبرگ: لاله خرمیان و هیتو اشتیرل: فرناندو گارسیا دوری را نامزد معرفی کرده‌اند. 

بالتیک در بیستمین سالگرد خود، نام جایزه را به «جایزه‌ی هنرمندان واسور بالتیک» (Vasseur BALTIC Artists’ Award) تغییر داد. این اتفاق به‌ یاد ایزابل واسور فقید، شخصیت بزرگی که با رویکرد جسورانه‌ی خود برای ارائه‌ی هنر در قلمروی عمومی الهام‌بخش نسل بزرگی از کیوریتورها و هنرمندان بود؛ انجام شده است. 

آثار خرمیان شامل انیمیشن، طراحی، مونوتایپ، کلاژ، نقاشی، مجسمه‌سازی و لباس می‌شود. در آثار او تفکر کیهانی فرهنگ‌های باستانی، اساطیر پیچیده و واژگان معنوی در جهانی‌های خیالی ترکیب می‌شود و فضایی مابین آینده و گذشته را به‌وجود می‌آورد. او با حذف ویژگی‌های فرهنگی، سعی می‌کند با استفاده از امر عادی، حماسه را در بستری جهانی باز‌بیافریند. 

لاله خرمیان (۱۳۵۳، تهران، ایران) در ایالت نیویورک زندگی می‌کند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد و دانشکده موسسه هنری شیکاگو در مقطع کارشناسی است. آثار او در فضاهای برجسته‌ای چون موزه‌ی هنرهای معاصر ماساچوست، موزه ویکتوریا و آلبرت، هنر بازل، سالن رقص مارفا، موزه‌ی هنر استانبول و … به‌ نمایش گذاشته شده است. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع:  ‌‌BALTIC

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد