فروش ۶۰ میلیون دلاری «میوز» پیکاسو

فروش ۶۰ میلیون دلاری «میوز» پیکاسو

یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

این پرتره از نخستین «میوز»های پیکاسو، ممکن است بیش از ۶۰ میلیون دلار در ساتبیز ماه آینده به فروش برسد.

قیمت پرتره‌ی پابلو پیکاسو از میوز (الهه) و معشوقه‌اش ماری ترز والتر که در سال ۱۹۳۲ خلق شد، ممکن است در حراج ماه آینده‌ی ساتبیز در نیویورک به ۶۰ میلیون دلار برسد. 

این نقاشی برای نخستین‌ بار در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ وارد حراجی می‌شود. این اثر، نقطه‌ی عطفی در حرفه‌ی پیکاسو و رابطه‌اش با والتر محسوب می‌شود. 

آن دو در سال ۱۹۲۷ با یکدیگر آشنا شدند. در آن زمان والتر فقط ۱۷ سال داشت و این هنرمند ۴۵ ساله با همسر رقصنده‌ی خود زندگی می‌کرد. در سال ۱۹۳۲ رابطه‌ی این دو نفر علنی شد. والتر در بسیاری از مجموعه پرتره‌های پیکاسو حضور دارد، از جمله این اثر با عنوان «زن برهنه‌ی دراز‌کشیده» که پیکاسو در آن، عشق جوانش را به‌عنوان یک موجود دریایی به تصویر می‌کشد. (والتر یک شناگر ماهر بود)

بروک لمپی، رئیس بخش فروش جهانی هنرهای ساتبیز، در بیانیه‌ای گفت: «این نقاشی در مراسمی در سال ۱۹۳۲ رونمایی شد و به‌عنوان تصویری عاشقانه از معشوقه‌ی پیکاسو که تا آن زمان پنهان بود، درخشید. این نقاشی چشم‌گیر با انحراف رادیکال از سنت، قصیده‌ای عمیق و غنایی برای میل هنرمند به والتر است… این اثر همچنان به افسونگری ادامه می‌دهد، چرا که نبوغ پیکاسو را به خوبی به تصویر می‌کشد.»

یکی دیگر از پرتره‌های پیکاسو از والتر در سال ۱۹۳۲، با عنوان «زنی نشسته کنار پنجره» در ماه مه (اردیبهشت) در حراج کریستیز نیویورک به فروش می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این اثر بیش از ۵۵ میلیون دلار چکش بخورد. 

اگر «زن برهنه‌ی دراز‌کشیده» از مرز ۶۰ میلیون دلار عبور کند، به یکی از ۱۰ آثار گران‌قیمت تمام دوران هنرمند تبدیل خواهد شد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد