گزارش تصویری نمایشگاه کودک بافته شده فصل در گالری هیوارد

گزارش تصویری نمایشگاه کودک بافته شده فصل در گالری هیوارد

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: کودک بافته‌شده

گالری: هِیوارد، لندن، انگلستان 

هنرمند: لوئیز بورژوا

تاریخ برگزاری: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

____

نمایش «کودک بافته‌شده» از آثار هنرمند لوئیز بورژوا، نخستین نمایش بزرگ مرور آثار این هنرمند برجسته است که بر آثار او از منسوجات و پارچه تمرکز دارد. بورژوا در دو دهه‌ی پایانی فعالیت هنری خود، پارچه‌ و البسه‌هایی از دوره‌های مختلف زندگی‌اش را در هنر خود ترکیب کرد. این نمایش، بخش پایانی نوآورانه و جالب‌ توجه آثار این هنرمند را مختصر بیان می‌کند. 

این آثار به مجموعه‌ای از چیدمان‌های یادمانی، مجسمه‌های فیگوراتیو و کلاژهای انتزاعی تبدیل شد که در آن منسوجاتی چون ملحفه، روبالشتی، دستمال، فرشینه و ملیله‌دوزی در آن گنجانده شده بود. آثار پارچه‌ای بورژوا درون‌مایه‌های هویت و گرایش جنسی، تروما و خاطره و گناه و توبه را کاوش می‌کند؛ مسائل و دغدغه‌هایی که اساس دوران فعالیت حرفه‌ای و مشهور او را شکل می‌دهد. 

«من همواره شیفته‌ی قدرت جادویی سوزن بوده‌ام. سوزن برای ترمیم یک آسیب استفاده می‌شود و این نشانی بخشش است.»

 این نمایش با حمایت بنیاد ایستُون، بنیاد مشاوره‌ی هنریِ لوسِرن، بنیاد هنریِ آلمین و برنارد روئیز-پیکاسو و گالری هاوزر و ویرت برگزار می‌شود.

لوئیز بورژوا (۱۹۱۱-۲۰۱۰) هنرمند فرانسوی-آمریکایی در پاریس به‌ دنیا آمد و هنر را در مدارس و آکادمی‌های مختلفی فرا گرفت. علی‌رغم خلق آثار منحصر‌به‌فرد و شاخصی که او در دوران حرفه‌ای فعالیت‌ خود عرضه می‌کرد، بورژوا تا سن ۶۰ سالگی به شهرت نرسید. مضمون اصلی آثار او به ناملایمت‌های عاطفی و سرخوردگی‌های شخصی‌اش به ویژه در کودکی برمی‌گردد. 

مترجم: امیر مصباحی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم


🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری هِیوارد است.
در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد