نمایش آثار ارغوان خسروی در موزه Currier

نمایش آثار ارغوان خسروی در موزه Currier

یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

نخستین نمایش انفرادی موزه‌ای ارغوان خسروی در موزه‌ی هنر Currier برگزار می‌شود.

نخستین نمایش انفرادی موزه‌ای ارغوان خسروی، در بهار امسال در موزه‌ی هنر Currier برگزار می‌شود. روزنامه‌ی The Boston Globe این نمایش را به عنوان یکی از ۳۶ رویداد هنری فصل بهار در نیوانگلند معرفی کرده است. 

این نمایش از ۲۵ فروردین تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ موزه‌ی هنر Currier، نیوهمپشایر آمریکا برقرار است. 

در این نمایش، مجموعه‌ای از آثار خسروی که بر مکان و زمان تاثیر می‌گذارد، از نقاشی رنسانس اروپایی تا مجلات مد و نقاشی مینیاتور ایرانی به‌ نمایش گذاشته شده است. آثار این هنرمند، مضامینی واحد دارد و قهرمان‌های زن را در روایت‌های آزادی به تصویر می‌کشد. 

ارغوان خسروی (۱۳۶۳، شهرکرد، ایران) هنرمند جوان ایرانی ساکن نیوجرسی است. او در آثارش تجارب شخصی و سیاسی خود از ایران را بازتاب می‌دهد. نقوش تاریخی ایرانی را با تصاویر قرن بیست و یکم که از فرهنگ عامه و رسانه‌های معاصر وام گرفته‌اند، در هم می‌آمیزد. نقاشی‌ها احساس عدم تعادل در امور تاریخی و شخصی را برمی‌انگیزد. بناهای تاریخی ، بازیگران دولتی، آثار باستانی و منسوجات سنتی ایران از نظر بصری و فرهنگی تصاویر خسروی را تزیین و قاب می کنند. درحالی‌که چهره‌های نقاشی شده، ناخوشایند به نظر می‌رسند یا با چشم‌بندهای غیرقابل توضیح پوشانده می‌شوند. آثار مفصل خسروی با نمایش بدن زنانه که فراتر از مرزهای ملی و روایت‌های تاریخی سنتی است، فضای جایگزینی برای تأمل در واقعیت فراهم می کند. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: The Boston Globe

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد