اهدای ۳۵۰ اثر هنری به چهار موزه

اهدای ۳۵۰ اثر هنری به چهار موزه

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

دیمیتریس داسکالوپولوس، مجموعه‌دار بزرگ، بیش از ۳۵۰ اثر هنری را به چهار موزه، در سه کشور هدیه می‌دهد.

اکنون دیمیتریس داسکالوپولوس، مجموعه‌دار آثار هنری، دستاوردی را رقم می‌زند که پیش از این غیرممکن به نظر می‌رسید: او فصل مهمی از سفر هنری خود را با اهدای بیش از ۳۵۰ اثر هنری از مجموعه‌ی خود به چهار موزه در سه کشور به پایان می‌رساند. 

«من هرگز احساس یک مالک اثر هنری را ندارم. آن‌ها برای همیشه متعلق به خالقان خود هستند. یک کار هنری تنها زمانی معنادار است که دیده شود، زمانی که با بیننده تعامل داشته باشد و احساسات ایجاد کند.»

قطعا جدا شدن از بخش عمده‌ای از یک مجموعه که در گذر زمان شکل گرفته، سخت است. اما داسکالوپولوس به فلسفه‌ی خود درباره‌ی آثار هنری بسیار وفادار است. او اظهار داشت: «پایان طبیعی کار من این است که این آثار هنری را به جایی می‌دهم که امکان دیده‌شدن توسط افراد زیادی را داشته باشند و در آینده بهتر حفظ شوند و با مردم گفت‌و‌گو کنند.» موزه‌های عمومی بهترین مکان برای حفاظت از فلسفه‌ی او است. 

بیش از ۳۵۰ اثر از ۱۴۲ هنرمند از این مجموعه خانه‌های جدیدی خواهند داشت: ۱۴۰ اثر به موزه‌ی ملی هنرهای معاصر یونان، حدود ۱۰۰ اثر به‌صورت مشترک به موزه‌‌ی گوگنهایم نیویورک و موزه‌ی هنرهای معاصر شیکاگو و ۱۱۰ اثر نیز به موزه‌ی تِیت لندن اهدا خواهد شد. 

بسیاری از این آثار توسط مهم‌ترین هنرمندان معاصر چند دهه‌ی گذشته خلق شده‌اند. آثاری از مارینا آبراموویچ، متیو بارنی، آیزاک جولین، جانیس کونلیس، سارا لوکاس، پل مک کارتی، استیو مک کوئین و پل تک. 

داسکالوپولوس خرید آثار هنری را متوقف کرده است و دیگر به تماشای نمایش آثار هنری نمی‌رود. او منتظر است تا ببیند چطور آثار و جامعه با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. 

دیمیتریس داسکالوپولوس ۳۵۰ اثر هنری را به چند موزه اهدا کرد

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: artnet

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد